Gå til innhold

Dempere mangler feste til stabstag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å kjøpte meg nye dempere til 91 e36 316i sedan. Alt ok til nye demper var montert på bil... da kom problemstillingen:

Ingen feste til stabstag. :shock: Er vel feile dempere, men spørsmålet er om det finnes andre løsninger for å feste staget :?: Eller må jeg skru av dempere for så å montere gamle... må ha bilen til mandag!! :(

Skrevet

Kan jeg feste staget i bærearmen? Hva må jeg i såfall bytte?

Håper på å slippe å skru på de gamle demperne? Funker vel å kjøre uten staget også i noen dager :roll:

Skrevet

Det GÅR an å bruke deler fra nyere biler, men det anbefales ikke. Alt blir fortere slitt fordi opphenget vil få en uheldig vinkel. Det er dette verkstedet mitt (dem kan BMW, forøvrig) sa til meg når jeg spurte om hva jeg burde gjøre når det hjalt senking på våre biler (91-mod E36). GSbildeler var også enig i dette da jeg spurte hva som var BEST FOR MIN BIL (dvs, ikke hva som var billigst og 'skadet' bilen mest)

såh... hadde jeg vært deg, så hadde jeg heller kjøpt meg et nytt senkesett. Bilstein selger bl.a. til våre biler. Samt også FK. Ikke kjøp billigdritt fra APEX (fordi dem ikke passer til vår bil ;) ).

Minnes -også- at det var noe med at fjærene heller ikke passet helt (på toppen visstnok), men dette er jeg ikke helt sikker på.

Skrevet

Funker vel å kjøre uten staget også i noen dager :roll:

Ja det burde gå, kjørte uten stab.stag foran på e30 i flere måneder jeg.

Det går bare man tar det med ro..

Skrevet
Jepp, det er best men mest jobb.

Øh? Det er vel BEST og ENKLEST (jobbmessig) å kjøpe nytt senkesett som passer bolt-on på bilen, enn å kjøpe nye deler som skal byttes ut med de gamle, og kanskje noe borring... drilling... fresing... etc.. for å få det til å passe med et sett som ikke er laget til bilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...