Anderslien Skrevet September 24, 2006 Share Skrevet September 24, 2006 På lørdag forrige helg, leide jeg prøveskilter og kjørte til til Sarpsborg for å kjøpe nye felger til bmw'en. Kjøpte av Ellingsen her på forumet. Felgene var litt kantkjørte, så jeg fikk de billig. Betalte 2500kr for alle fire med dekk. Dekkene var veldig bra med mye spor i og skikkelig kvalitetsdekk (Continental og Pirelli). Dimensjonen på de var: 245-45/17 foran og bak. ET13. Jeg var ikke helt sikker på om de gikk foran, men jeg tok sjansen. Satte de på når jeg kom hjem og det gikk akkurat (1mm til og de stikker utenfor hjulbuen). Merka ikke noe forskjell på kjørekomfort heller. Men det jeg lurer på da er hva må jeg gjøre for å få bort noen av de stygge merkene i felgene? Klarlakken har også slipt litt noen steder, så det må også fikses... Vil også vite hva dere syntes og om noen vet hva slags felger det er. Bilder: Dette er den felgen som er mest kantkjørt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 24, 2006 Share Skrevet September 24, 2006 Det der er nok Rondell felger. Rondell 63 for å være mer nøyaktig. Jeg har ett sett felger av samme type til min E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet September 24, 2006 Share Skrevet September 24, 2006 www.maxpower.no har en fin How To Do ang felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet September 25, 2006 Forfatter Share Skrevet September 25, 2006 Det der er nok Rondell felger. Rondell 63 for å være mer nøyaktig.Jeg har ett sett felger av samme type til min E39. Du vet ikke om noen som selger disse felgene på nettet eller noe så jeg ser omtrent hvor mye de koster? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 Ta kontakt med www.felgservice.no i Askim. Jeg fikk fiksa alle kanter og lakkert 18" mine for 2000kr, meget bra jobb de gjorde . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet September 25, 2006 Forfatter Share Skrevet September 25, 2006 Ta kontakt med www.felgservice.no i Askim. Jeg fikk fiksa alle kanter og lakkert 18" mine for 2000kr, meget bra jobb de gjorde . Takk, takk Sender de en mail. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet September 27, 2006 Forfatter Share Skrevet September 27, 2006 Ta kontakt med www.felgservice.no i Askim. Jeg fikk fiksa alle kanter og lakkert 18" mine for 2000kr, meget bra jobb de gjorde . Har akkurat ringt og hørt. De skulle ha 5000kr for å lakkere fire felger. Det var inkludert lakk, pussing og alt. Så det blir nok litt for dyrt for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet September 27, 2006 Share Skrevet September 27, 2006 Det der er nok Rondell felger. Rondell 63 for å være mer nøyaktig.Jeg har ett sett felger av samme type til min E39. Har ikke Artec noen felger som er fryktelig like disse da? Lurer på om det er Artec MF de heter... Edit: fant ut at det er 63 ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet September 27, 2006 Forfatter Share Skrevet September 27, 2006 Ingen som vet hvor jeg kan få kjøpt nye Rondell 63? Vil se prisen på disse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 27, 2006 Share Skrevet September 27, 2006 Ingen som vet hvor jeg kan få kjøpt nye Rondell 63? Vil se prisen på disse Jo,SCHMIEDMANN selger disse! Der finner du prisen også. http://norway.schmiedmann.com/index2.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet September 27, 2006 Forfatter Share Skrevet September 27, 2006 Ingen som vet hvor jeg kan få kjøpt nye Rondell 63? Vil se prisen på disse Jo,SCHMIEDMANN selger disse! Der finner du prisen også. http://norway.schmiedmann.com/index2.htm Driver å ser på de nå, men har de felgkant da? Ser nemlig ikke ut som den har like mye som mine har... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 27, 2006 Share Skrevet September 27, 2006 Det vil jg tro de har, men er vel ikke så lett å se den på et bilde sett rett fra siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Nå har jeg ringt rundt til forskjellige lakkerere og funnet priser på lakkering av felger. En ville ha 5000kr for alt (lakkere, pussing, retting hvis nødvendig og alt inkludert), en annen ville ha 4000kr med alt (pussing, lakkering og alt inkludert), også den siste ville ha 1600kr (han sandblåste felgen og fikset ikke det som var kantkjørt, kun sandblåste, lakkerte og alt materiealet inkl. for den prisen). Så jeg har bestemt meg for å pusse ned det som er kantkjørt selv, også sandblåser og lakkerer han som ville ha 1600kr det. Men jeg trenger litt tips til dette? Har sett mye på denne veilederen: http://www.maxpower.no/page/396 men jeg hørte med lakkereren om jeg kunne pusse ned og bruke sparkel, men han sa nei. Eneste som var bra nok var å sveise det fint igjen, men det blir for mye jobb, så det gidder jeg ikke. Han sa jeg kunne bare pusse det helt ned der det var kantkjørt. Skal jeg gjøre det eller hva annbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Fint med bilder Kler e34 bra de felgene der Synd at fattern syns de var ALTFOR store på 7ern sin.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_E34 Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 gratulerer med nye felger, var bra de der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå