SIG Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 Hei Jeg skal en tur innom bmw verktstedet de nærmeste ukene og sjekke hva feilen er, men kanskje noen på forumet har opplevd samme feil og vet hva det er? Skapelyden høres litt ut som et gammel sykkelkjede som skraper inntil en skjerm. Lyden kommer, eller er hørbar, ved lett gasspådrag (1000-1500rpm) og KUN rett etter at jeg har startet motoren. Lyden gir seg etter noen hundre meter med kjøring. Den er der bare innimellom, dvs det skraper i et par sekunder også er det borte igjen, for så å komme tilbake 10-20 sekunder etterpå. Det høres ut som lyden kommer fra midt under bilen foran. Jeg har også merket at bilen ikke går 100% jevnt ved gasspådrag, uten at jeg vet om det er en sammenheng. Den lugger littegrann, men det er så lite at jeg lenge var usikker på om det bare var jeg som var paranoid Dette gir seg også etter kort tids kjøring. Registerkjede som må strammes kanskje, eller hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 Kan høyrast ut som sånn antispinn-lyd men...men hadde vel komme opp lys i dashbordet då vil eg tru... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIG Skrevet September 25, 2006 Forfatter Share Skrevet September 25, 2006 Er nok ikke det, antispinn lyden kjenner jeg godt fra i vinter Denne lyden er skarpere og høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 Hmmm... Mulig jeg kjenner _litt_ igjen det der... I min er det ingen skarp skrapelyd, mer during i et par sekunder. Hadde for meg at det var noe sånt som automatisk viftreimstrammer eller noe. Mener det er det på E46. Har bare lagt merke til det kort tid etter start. (Mens bilen fortsatt er kald.) Min også lugger _litt_ ved minimalt gasspådrag i første gir. (Under 1500 rpm.) Dette også rett etter start. Oppfatter ingen av delene som noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmMm3 Skrevet September 29, 2006 Share Skrevet September 29, 2006 Høres ut som olje pumpa, evnt noe lager bank .. har du funnet ut av problemet ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå