Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

BMW lager ikke bilene høyere foran enn bak, men de har høyere hjulbuer foran enn bak, spesielt på eldre modeller..

Men.. 40/40 tror jeg ikke er noe problem på E34. Synes knapt det er noe som utgjør forskjell bak på E34..

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ville helt klart kjøpt 40/20 til e34 istedenfor 40/40, en kompis av meg kjøpte 40/40 og han angret som en hund..satte på orginale bak etter en liten stund..

Trenger klart mest framme på e34!

Du sier du vil velge 40/20 istedet for 40/40, fordi bilen bør helt klart senkes mest foran? Med 40/20, så blir den jo senka mest bak. Med 40/40 blir den senka likt foran og bak.

Tboy Skrevet: Ons Sep 27, 2006 16:45 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har Apex 40/40 på min e34 og det ser ikke rart ut i det hele tatt...

Er faktisk lavere foran enn bak...

Har du bilde?

Gunnar Skrevet: Ons Sep 27, 2006 17:28 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

BMW lager ikke bilene høyere foran enn bak, men de har høyere hjulbuer foran enn bak, spesielt på eldre modeller..

Men.. 40/40 tror jeg ikke er noe problem på E34. Synes knapt det er noe som utgjør forskjell bak på E34..

Jeg går mer og mer mot 40/40 nå :)

Skrevet

40/20 Det første tallet representerer framhjulene og det siste tallet representerer bakhjulene altså senker den 40 mm fremme og 20 mm bak. Beklager, men synest ikkje senkingen på bilen ovenfor ser noe bra ut. Har 40/40 elendige Jamex senkefjører på min bil også og jeg river meg i håret hver gang jeg går forbi bilen min fordi det ikkje ser noe pent ut. Har prøvd å jukse litt til med 45 profil fremme og 40 profil bak. Hadde jeg byttet fra 17" hjul til 18" hjul hadde det vært perfekt med 40 mm senking fremme men halve hjulet hadde jo forsvunnet oppi hjulbuen med 40 senking bak.

Skrevet

Vel, hadde jeg hatt valget mellom 40/20 og 40/40 i samme pris og samme kvalitet, så hadde jeg tatt 40/20.. men tror ikke 40/40 vil være noe stort problem.

Skrevet
Her er bilde

Skrev ikke du nettopp at din var lavere foran enn bak? Ser ut som den steiler litt.. Tipper det har mye med at du har en 518i å gjøre. De fleste settene er de samme opp til 525i, faktisk noen også til og med til 535i. FK-settet er f.eks. det samme fra 518i til 535i, og det sier seg da selv at det vil være en god del lavere på en 535i enn en 518i..

Skrevet
Ville helt klart kjøpt 40/20 til e34 istedenfor 40/40, en kompis av meg kjøpte 40/40 og han angret som en hund..satte på orginale bak etter en liten stund..

Trenger klart mest framme på e34!

Du sier du vil velge 40/20 istedet for 40/40, fordi bilen bør helt klart senkes mest foran? Med 40/20, så blir den jo senka mest bak. Med 40/40 blir den senka likt foran og bak...

Med 40/20 senking blir den senket 40 framme og 20 bak..

Tboy Skrevet: Ons Sep 27, 2006 16:45 Tittel:

Jeg har Apex 40/40 på min e34 og det ser ikke rart ut i det hele tatt...

Er faktisk lavere foran enn bak...

Hehe..den er da ganske unektelig mye høyere framme enn bak?

Skrevet

Jo jeg skrev det, men jeg hadde jo såklart bare ett dårlig bilde tilgjengelig, hvor jeg har full tank og ca 200kg ballast baki.

Var ute på plan asfalt nå nettopp og målte 15cm foran og 18 bak.

Da uten ballast og med full tank.

bmw32vd5.jpg

Og dette er da med 1,8l symaskin under panseret og med ingen i forsetet.

Med to foran som det så godt som bestandig er så er det nok enda større forskjell.

Skrevet

Du sier du vil velge 40/20 istedet for 40/40, fordi bilen bør helt klart senkes mest foran? Med 40/20, så blir den jo senka mest bak. Med 40/40 blir den senka likt foran og bak.

Med 40/20 senking blir den senket 40 framme og 20 bak..[/color]

woot?

Hehe ble litt feil quoting der :) Det øverste er det anderslien som har skrevet :lol:

Fikset!

Skrevet

Hmm... Nå vet jeg ikke hva slags senking jeg skal ta lenger. Når jeg ser på 40/40 senkingen til Tboy, så syntes jeg det ikke er noe fint når bakhjulene går litt oppi hjulbuen. Altså, litt av dekkene. De har et til senkesett på GS som heter: Senkesett E-34 40/20. Pris 1.998,75 kr. Hva slags fjærer er det? De er nemlig røde og det står ikke noe navn der. Er det kanskje samme slag som på mobilsentrum?

Skrevet
Jo jeg skrev det, men jeg hadde jo såklart bare ett dårlig bilde tilgjengelig, hvor jeg har full tank og ca 200kg ballast baki.

Var ute på plan asfalt nå nettopp og målte 15cm foran og 18 bak.

Da uten ballast og med full tank.

bmw32vd5.jpg

Og dette er da med 1,8l symaskin under panseret og med ingen i forsetet.

Med to foran som det så godt som bestandig er så er det nok enda større forskjell.

Som allerede nevnt så er det ikke den direkte høyden som avgjør hvordan utseende er. Det er høydeforskjellen fra dekk til hjulbue som betyr noe!

Min, selv med 60-40 senk har mindre mellomrom fra dekk til hjulbue BAK en den har forran. Men likevell, følger man kanalen ser man klart at den er lavere forran en bak.

Skrevet

Hva med hvis jeg kjøper det apex senkesettet med 40/40 og kun bytter fjærene foran og har de originale bak? Hvordan blir den seendes ut da?

Et spørsmål til. På Torshov har de slike greier som du kan senke bilen med som presser sammen fjøra litt. Du kan bestemme hvor mye den skal presse den sammen. Er det noen som har prøvd det?

Skrevet

Antakeligvis blir høydeforskjellen ganske lik før og etter, bak. Men den blir merkbart stivere. Så du bør jo absolutt senke både forran og bak ;)

Sånne fjærklemmer tror jeg ikke jeg ville satset på. En kompis prøvde det på sin volvo 360 uten at det hjalp noe som helst. Uansett må det være en lite trygg måte å senke på..

Nei kjøp bare ett sett som senker mer forran en bak først som sist ,)

Skrevet
Antakeligvis blir høydeforskjellen ganske lik før og etter, bak. Men den blir merkbart stivere. Så du bør jo absolutt senke både forran og bak ;)

Sånne fjærklemmer tror jeg ikke jeg ville satset på. En kompis prøvde det på sin volvo 360 uten at det hjalp noe som helst. Uansett må det være en lite trygg måte å senke på..

Nei kjøp bare ett sett som senker mer forran en bak først som sist ,)

Du sier at høydeforskjellen bak blir omtrent den samme selv om jeg senker den, er det fordi den originale blir mer og mer utslitt, så den blir lavere med åra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...