ChrZZ Skrevet September 28, 2006 Skrevet September 28, 2006 Hva med hvis jeg kjøper det apex senkesettet med 40/40 og kun bytter fjærene foran og har de originale bak? Hvordan blir den seendes ut da? Altså.. dette høres for meg rimelig tullete ut. Du har vel planer om å faktisk kjøre med bilen også, og ikke bare la den stå stille i hagen og se senket ut? Skal man montere på noen form for senking, så bytter man fjærene rundtom på bilen.
Anderslien Skrevet September 28, 2006 Forfatter Skrevet September 28, 2006 Hva med hvis jeg kjøper det apex senkesettet med 40/40 og kun bytter fjærene foran og har de originale bak? Hvordan blir den seendes ut da? Altså.. dette høres for meg rimelig tullete ut. Du har vel planer om å faktisk kjøre med bilen også, og ikke bare la den stå stille i hagen og se senket ut? Skal man montere på noen form for senking, så bytter man fjærene rundtom på bilen. Så da bør jeg vel kjøpe 40/20 senkesettet da hvis jeg ikke vil at hjulet skal gå litt oppi hjulbuen bak? Altså, så litt av dekkene bak ikke blir synlige? Noen som har bilder av 40/20 senking på e34?
ChrZZ Skrevet September 28, 2006 Skrevet September 28, 2006 Ja, blir dumt å ta utgangspunkt i det bildet du så nettopp. for.. han sier jo at det er -mye- bagasje/vekt bak, så bildet blir ikke helt representativt. Er nok garantert flere her med 40/20-senk og som kan vise bilder. Sleng inn, folkens!
Towwy Skrevet September 28, 2006 Skrevet September 28, 2006 Ja bildet mitt er egentlig ett dårlig utgangspunkt for har mye vekt baki på bilde. Skal prøve å finne ett annet..
thomkleven Skrevet September 28, 2006 Skrevet September 28, 2006 Uansett hvordan du senker vil nok bakhjulet gå litt oppi bak, men må presse den mest mulig ned framme, i forhold til bak, for å få det til å se rimelig likt ut. Framme bør jo helst hjula liggge i skjermkanten, mener jeg. Ville hatt ca. 60-30 på min, hadde jeg hatt økonomi. Men merket det på min 95 520, den er jo høy som et fjell. Med 50mm senk framme, ble den ikke lavere enn begge de forrige "gamle typen" E34 jeg har hatt, og de var originale. Merkelig...
Sevenord Skrevet September 28, 2006 Skrevet September 28, 2006 Antakeligvis blir høydeforskjellen ganske lik før og etter, bak. Men den blir merkbart stivere. Så du bør jo absolutt senke både forran og bak Sånne fjærklemmer tror jeg ikke jeg ville satset på. En kompis prøvde det på sin volvo 360 uten at det hjalp noe som helst. Uansett må det være en lite trygg måte å senke på.. Nei kjøp bare ett sett som senker mer forran en bak først som sist ,) Du sier at høydeforskjellen bak blir omtrent den samme selv om jeg senker den, er det fordi den originale blir mer og mer utslitt, så den blir lavere med åra? Noe slikt ja Er sikkert en annen forklaring også, som har med hvor stive fjærene er, etc.. Men igjen, senk den mer forran først som sist..
B.E.E. Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 Her var det mye rart ute å går. Pappa senket sin 525tds med Apex fjører og dempere, med det resultat at bilen ble høyere en original forran, og så lav at skjermene hang over bakhjulene. Hva kan være årsaken til dette? Min tidligere E-36 318, senket jeg 40/40, og bilen hadde perfekt "kileform", faktisk lavere forran enn en 328 med H&R 60/40! Selv har jeg hatt 3 ulike senkesett på min E-36, Apex, H&R og SSS. Med Apex fjørene ble bilen så høy forran at selv senkeskåler og kapping av fjørene ikke gjorde store utslaget..med H&R settet, ble bilen for lav bak, Og med SSS settet hang bilen med forskjermene over hjulene, mens den bak var høyere en original. Komplett forvirring i senkesett jungelen...yes....og løsningen.......K&W høydejusterbart....som nå er justert til ca 90/70 ...perfekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå