Gå til innhold

Justere Camber bak på e30 (325i)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

lurte på om noen hadde noen erfaringer med å justere camber litt mer riktig bak...

har hørt noe snakk om eksentriske bærearmsforinger og diverse... noen som har noen forslag??

Har funnet justerbare fjærskåler foran.. så dette er ikke noe problem...

problemet ligger bak :)

håper det finnes noen som har mer erfaring en meg på dette området...

Skrevet

http://e30m3performance.com/installs/installs-3/jl_sub/

Hvis jeg skulle ha rettet opp den negative camberen bak ville jeg modifisert bærearmsopphenget på denne måten. Da vil det også være mulig å få justert evt. feil spissing ved firehjulskontroll. Jeg har ikke gjort denne modifiseringen fordi jeg har så brede bakhjul at de vil subbe i skjermen. Har ikke lyst til å valse.

Alternativet er eksentriske bærearmsforinger fra K-mac (Rear kit). http://www.k-mac.com/makes/bmw.htm . Ulempen med disse er at du ikke står like fritt til å justere camber og spissing individuelt. Har også hørt at de har løsnet ved et tilfelle.

Hvis du ikke sveiser sjøl går det sikkert an å få en pris på førstnevnte mod fra et verksted. Kan hende du ender opp på omtrent samme pris som eksentriske foringer, pluss at du får en bedre løsning.

Skrevet

Så veldig grei ut den ombyggingen der... men finnes det noe mer beskrivelser om hvordan man sveiser den ?? må man gjøre noe der de boltene skal sitte???

Skrevet

Vet ikke om noen mer utdypende beskrivelse. Du må sette inn den eksentriske bolten "i nullstilling", altså slik at den gir like mye utslag til hver side hvis du vrir den. Så sveiser du på en passende jernbit på begge sider. Mulig det holder å legge på litt sveis. Deretter er det bare å file avlange hull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...