325iturbo Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Har bygd bilen opp etter motorbrannen som var i juli, turbo overlevde tydeligvis, bortsett fra at jeg fikk beskjed om å bestille nytt paknings-sett til den, siden det røyk av å til blått på tomgang og lav turtall(slipper olje gjennom turbo). Men nå ca 2 uker siden start, ryker det no jævli nesten hele tiden når jeg kjører, å bare av å til at det ikke er mye røyk. Lukter seff brent olje av eksosen. Og jeg har ikke fått skiftet paknings-settet til turboen enda... Tenker på om det kan være noe annet? Tenker meg at det enten er toppakning eller turbo som er problemet her. Ville ikke forbrendt så mye olje pga, ventiltetteringene eller stempel ringene vil jeg tro? Og jeg kjører kun på 0.4bar`s ladetrykk nå. Og bilen går like godt nå som før å ingen fusking eller noe slikt. Noen som har ideèr eller erfaringen å dele her?=) Takker kjempe mye påforhånd Skal slenge ut bilde av bilen om ikke lenge
325iturbo Skrevet September 26, 2006 Forfatter Skrevet September 26, 2006 bumpe litt tidlig, men drar ut på ærend imens
S3TR Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Hvilket oljetrykk kjører du inn på turboen? Noen turboer skal ikke ha for mye trykk ettersom det kan blåse ut tetningene. Oljetrykket skal uansett ikke være for høyt på tomgang, så det er mulig stempelringene/oljeringene dine er utslitt. Sjekk også om du har skikkelig veivhusventilasjon, "blow by" kan gi overtrykk i bunnpanna som igjen vil gi mye oljetåke i veivhusvent. Stikkord: Catchtank
stian329 Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Kulelagrede turboer skal ha restriktor på oljetilførselen.
325iturbo Skrevet September 27, 2006 Forfatter Skrevet September 27, 2006 Har olje tur til turbo i blokka dr givern sto,å har T stykke slikk at jeg har opp til turbo og ojetrykksmålergivern på. ligger på mellom 4 og 5 bar ved kjòring. husker ik tomgang, var uel kanskje 2 elr no dr. har olje return i bunnpanna. tror turboen min er no kina kopi crap,å tettningene ble vel gåen da dt var motorbrann kanskje?
325iturbo Skrevet September 27, 2006 Forfatter Skrevet September 27, 2006 Kulelagrede turboer skal ha restriktor på oljetilførselen. Noen som er snill å forklare lille meg?
ehrnst Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Har du en link eller info til turboen din?
stian329 Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Kulelagrede turboer skal ha restriktor på oljetilførselen. Noen som er snill å forklare lille meg? La oss kalle det en "begrenser" http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=OIL
325iturbo Skrevet September 30, 2006 Forfatter Skrevet September 30, 2006 vell, jeg har ikke kulelagrede turbo:p Fant at turboen som slipper olje gjennom, og har bestillt ny;)
325iturbo Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2006 var to tetteringer som er dårlig å slipper olje gjennom eksoshus å ut i eksosanlegget:p Holder på å skifte turbo til Tb038 fra cossy 4x4, noen som har komentarer til turboene fra xossy 4x4? Blir vell bare å bruke den i mellomtida til jeg får ny å resten av delene=)
S3TR Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 Jeg kan si såpass at den turboen vil gi deg rimelig kjapp respons En 2.5l sekser produserer en del mer eksos enn en 2l firer, problemet kan bli mottrykk i eksosen.
325iturbo Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2006 tror du det blir et stort problem på 0.4-0,5bar?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå