Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bygd bilen opp etter motorbrannen som var i juli,

turbo overlevde tydeligvis, bortsett fra at jeg fikk beskjed om å bestille nytt paknings-sett til den, siden det røyk av å til blått på tomgang og lav turtall(slipper olje gjennom turbo).

Men nå ca 2 uker siden start, ryker det no jævli nesten hele tiden når jeg kjører, å bare av å til at det ikke er mye røyk. Lukter seff brent olje av eksosen.

Og jeg har ikke fått skiftet paknings-settet til turboen enda...

Tenker på om det kan være noe annet?

Tenker meg at det enten er toppakning eller turbo som er problemet her. Ville ikke forbrendt så mye olje pga, ventiltetteringene eller stempel ringene vil jeg tro?

Og jeg kjører kun på 0.4bar`s ladetrykk nå.

Og bilen går like godt nå som før å ingen fusking eller noe slikt.

Noen som har ideèr eller erfaringen å dele her?=)

Takker kjempe mye påforhånd :wink:

Skal slenge ut bilde av bilen om ikke lenge :wink:

Skrevet

Hvilket oljetrykk kjører du inn på turboen? Noen turboer skal ikke ha for mye trykk ettersom det kan blåse ut tetningene. Oljetrykket skal uansett ikke være for høyt på tomgang, så det er mulig stempelringene/oljeringene dine er utslitt.

Sjekk også om du har skikkelig veivhusventilasjon, "blow by" kan gi overtrykk i bunnpanna som igjen vil gi mye oljetåke i veivhusvent. Stikkord: Catchtank ;)

Skrevet

Har olje tur til turbo i blokka dr givern sto,å har T stykke slikk at jeg har opp til turbo og ojetrykksmålergivern på. ligger på mellom 4 og 5 bar ved kjòring. husker ik tomgang, var uel kanskje 2 elr no dr. har olje return i bunnpanna. tror turboen min er no kina kopi crap,å tettningene ble vel gåen da dt var motorbrann kanskje?

Skrevet

var to tetteringer som er dårlig å slipper olje gjennom eksoshus å ut i eksosanlegget:p Holder på å skifte turbo til Tb038 fra cossy 4x4, noen som har komentarer til turboene fra xossy 4x4? Blir vell bare å bruke den i mellomtida til jeg får ny å resten av delene=)

Skrevet

Jeg kan si såpass at den turboen vil gi deg rimelig kjapp respons ;) En 2.5l sekser produserer en del mer eksos enn en 2l firer, problemet kan bli mottrykk i eksosen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...