dunderdo Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Hvor mye ladetrykk tåler toppen. Har tenkt å bygge kraftige saker. Har hørt om 710hk i en slik motor. er det mulig å hente ut 850-900hk.. va må byttes... takker for svar
Lien Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Tuoma bremset vell rundt 700 gamp på den hvis jeg ikke husker helt feil. Da kjørte han på rundt 1.5 bar. Vet ikke hvor mye den tåler, men bunndelen skal tåle 600-700 hk. Hvis du skal ha så mye som du prater på må du gjøre massive endringer i motorkonstruksjonen for å få det til å holde. www.millerperformancecars.com har en del tuning deler til 745: deriblant manifold, innsug med ekstra dyser, tilleggssprut og vanninnsprøytning.
dunderdo Skrevet September 28, 2006 Forfatter Skrevet September 28, 2006 Ingen som vet noe...???!? skal bytte råder, sette på en gt42, få laga grenrør, nytt innsug, bytte kam, portetoppen, datasprut, nytt tenningsanlegg,++div nødvendigheter SKAL HA MINIMUM 850HK det må finnest noen som vet noe mer om denne motoren???
Gjest Skrevet September 28, 2006 Skrevet September 28, 2006 Skal du over 600hk må du nokk ha smidde stempel, men resten har du jo på listen over.Skal du over 1,2 i ladetrykk må du frese spor i blokka for pianotråd ellers blåser du toppakningen. det er anbefalt å sette i apr pinnbolter i blokka å. Da kan du trekke boltene merre en org. Dette får du kjøpt av ppf. Vet du om gt42`en er go for 850hk?
Lien Skrevet September 28, 2006 Skrevet September 28, 2006 Smidde stempler har jo M106 motoren originalt så det går fint. Du kan høre med Ole på BMWCCN forumet. Han lager en M106 som han skal lade 1.8 bar på, så han veit nok en del!
dunderdo Skrevet September 28, 2006 Forfatter Skrevet September 28, 2006 Skal du over 600hk må du nokk ha smidde stempel, men resten har du jo på listen over.Skal du over 1,2 i ladetrykk må du frese spor i blokka for pianotråd ellers blåser du toppakningen. det er anbefalt å sette i apr pinnbolter i blokka å. Da kan du trekke boltene merre en org. Dette får du kjøpt av ppf. Vet du om gt42`en er go for 850hk? Har ARP og alpina toppakning. Tror gt42`en er go for rundt 1000hk
Ottesen Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Smidde stempler har jo M106 motoren originalt så det går fint. Du kan høre med Ole på BMWCCN forumet. Han lager en M106 som han skal lade 1.8 bar på, så han veit nok en del! Nå er vel ikke m106 stemplene smidde mener jeg, men dem er "Sintrade" som svenskene sier... (sintring: Tillverkningsmetod där man pressar ihop pulver eller granulat under högt tryck så att det blir ett homogent fast material.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå