e30 tic Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 har begynt å lufte bilen etter eg fikk start på den i helgen, kjører med org tenning. har ikke justert tenninga med lampe enda så regner med den er rimelig lav. har tenningspistol som eg kan justere antall grader på. noen tips til tenning ved et vist turtall, eller skal eg bare justere den slik det er oppgitt orginalt? kjører med 0.6bar i trykk nå i starten.
e30 tic Skrevet September 26, 2006 Forfatter Skrevet September 26, 2006 Har du ingen tenningsforsinker etc? niks.... har ikke tenningsbank eller noe nå vertfall... fikk jo ikke kjørt så mye med gammle motoren, da gikk en jo på 1 bar. kan ikke si eg hørte noe "knittring da heller" var jo tempen som tok knekken på den
esben86 Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 skal vel ha rundt 12-15 grader fortenning mener jeg. men du burde jo ha en tenningsforskyver på grunn av turboen. når turboen begynner å lade så skal jo tenningen ned ellers kan du risikere å svi stempel etter en periode
e30 tic Skrevet September 26, 2006 Forfatter Skrevet September 26, 2006 skal vel ha rundt 12-15 grader fortenning mener jeg. men du burde jo ha en tenningsforskyver på grunn av turboen. når turboen begynner å lade så skal jo tenningen ned ellers kan du risikere å svi stempel etter en periode ok, ja mulig det, a\f måler skal vertfall på plass før det blir ladet noe mer her i gården! funker ganske greitt nå også egentlig. tillegssprutet følger med og mater som det skal og, må ta det litt rolig å få kjørt inn motoren skikkelig...
T16 Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 En plass mellom 10-20grader BTDC er vel normalt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå