Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har begynt å lufte bilen etter eg fikk start på den i helgen, kjører med org tenning. har ikke justert tenninga med lampe enda så regner med den er rimelig lav.

har tenningspistol som eg kan justere antall grader på. noen tips til tenning ved et vist turtall, eller skal eg bare justere den slik det er oppgitt orginalt? kjører med 0.6bar i trykk nå i starten.

Skrevet
Har du ingen tenningsforsinker etc?

niks.... har ikke tenningsbank eller noe nå vertfall...

fikk jo ikke kjørt så mye med gammle motoren, da gikk en jo på 1 bar. kan ikke si eg hørte noe "knittring da heller" var jo tempen som tok knekken på den :D

Skrevet

skal vel ha rundt 12-15 grader fortenning mener jeg. men du burde jo ha en tenningsforskyver på grunn av turboen. når turboen begynner å lade så skal jo tenningen ned ellers kan du risikere å svi stempel etter en periode

Skrevet
skal vel ha rundt 12-15 grader fortenning mener jeg. men du burde jo ha en tenningsforskyver på grunn av turboen. når turboen begynner å lade så skal jo tenningen ned ellers kan du risikere å svi stempel etter en periode

ok, ja mulig det, a\f måler skal vertfall på plass før det blir ladet noe mer her i gården! funker ganske greitt nå også egentlig. :D

tillegssprutet følger med og mater som det skal og, må ta det litt rolig å få kjørt inn motoren skikkelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...