Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

som toppik ladder o.4 bar nå på orginal motor med mls og arp og tenningsforskyver fjusker og smeller litt noen ganger når den er varm går dårligere enn orginalt.. hva kan være feil plugger+?

Skrevet

Ville nok satt en finger på plugger/ledninger.

Ihvertfall det jeg ville byttet først.

Anyway... Ikke dra og hyl det ut når den fusker og står i..

Tenner feil og kan i verste fall ta et stempel eller to i lengden med det der også.

Skrevet

Kast de jalla pluggene og få tak i skikkelige NGK.. Mener jeg brukte 7 eller 8 i tallet på varme..

Ledningene kommer fra da?

Kjøpte fra biltema selv i såfal.. De funka ca et kvarter..

Deretter de samme symptomer som du har nå.

Kjøpte orginalt.. Strøkent med en gang.

Skrevet

Sjekk at:

Type tennplugg stemmer.

Alle pluggledninger er skikkelig faste.

Pluggledningene går til rett cyl.

Edit: Har du SMT "piggyback"? Den har rykte på seg for å lage troll sammen BMW Motronic, gjør feilsøking til ett mareritt..

Skrevet

Hehe..Mye rart som er mulig når folk skal forklare symptomer vettu ;)

Bytter du om feks. cyl. 3 og 4 og i tillegg har tenningsforskyver og SMT6 kan alt skje..

Skrevet

bilen er helt normal ved kald til nesten helt varm da går den godt pluggene kostet ca 1200.- på bmw, ledningene er også kjøpt der alt nytt. ingen fjusking el noe før driftstemp da får du en følelse av for lite bensin akkurat som kaldstart dysa kutter el no og får for lite.. smt er ikke montert enda men for de som har smt med backup og får hjelp plages ikke men de som forsker på egen hånd ja de plages...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...