325ixturbo Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 som toppik ladder o.4 bar nå på orginal motor med mls og arp og tenningsforskyver fjusker og smeller litt noen ganger når den er varm går dårligere enn orginalt.. hva kan være feil plugger+?
Ballder Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Ville nok satt en finger på plugger/ledninger. Ihvertfall det jeg ville byttet først. Anyway... Ikke dra og hyl det ut når den fusker og står i.. Tenner feil og kan i verste fall ta et stempel eller to i lengden med det der også.
325ixturbo Skrevet September 26, 2006 Forfatter Skrevet September 26, 2006 har kjørt rolig med bilen har bytta til nye plugger med 4 tennere + nye ledninger d var da d begynte
Ballder Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Kast de jalla pluggene og få tak i skikkelige NGK.. Mener jeg brukte 7 eller 8 i tallet på varme.. Ledningene kommer fra da? Kjøpte fra biltema selv i såfal.. De funka ca et kvarter.. Deretter de samme symptomer som du har nå. Kjøpte orginalt.. Strøkent med en gang.
S3TR Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Sjekk at: Type tennplugg stemmer. Alle pluggledninger er skikkelig faste. Pluggledningene går til rett cyl. Edit: Har du SMT "piggyback"? Den har rykte på seg for å lage troll sammen BMW Motronic, gjør feilsøking til ett mareritt..
Ballder Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Pluggledningene går til rett cyl. Den gikk nok ikke særlig bra i kald tilstand om så var tilfelle at de ikke gjorde det vel.. ?
S3TR Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Hehe..Mye rart som er mulig når folk skal forklare symptomer vettu Bytter du om feks. cyl. 3 og 4 og i tillegg har tenningsforskyver og SMT6 kan alt skje..
Ballder Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Sant det.. Men han burde jo merke forskjell på kald også da. Om han ikke er helt lam asså.
325ixturbo Skrevet September 26, 2006 Forfatter Skrevet September 26, 2006 bilen er helt normal ved kald til nesten helt varm da går den godt pluggene kostet ca 1200.- på bmw, ledningene er også kjøpt der alt nytt. ingen fjusking el noe før driftstemp da får du en følelse av for lite bensin akkurat som kaldstart dysa kutter el no og får for lite.. smt er ikke montert enda men for de som har smt med backup og får hjelp plages ikke men de som forsker på egen hånd ja de plages...
Ballder Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Ville fremdeles gått for et pluggbytte jeg da. 4 elektroder kan være grunnen serru. Mye gods som varmes opp og kan skape fortenning pga det.
325ixturbo Skrevet September 27, 2006 Forfatter Skrevet September 27, 2006 d var pluggene ja kjøpte ngk bcrp7es el nå sånt men de bmw pluggene var temmelig svarte så den fikk nokk bensin.. takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå