Gå til innhold

e23 BMW 745iA-prosjekt - rustsveising

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ikke minne meg på hvor mye arbeid det er, kanskje jeg mister pågangsmotet :lol::wink: neida... er klar over at det blir en kjempejobb det her :o:shock:

men...

Det holder å tenke på sluttresultatet så er det motivasjon nok. Dette er definitivt drømmeprosjektet mitt! :D

• 2 weeks later...
Skrevet

DSC_0008-3.jpg

DSC_0009-5.jpg

Har nå levert fra meg motor. Autotrim/Tor Egil Berdal som skal bygge den.

Noen hopper i fallskjerm eller klatrer i fjell, jeg fjerner ledningsnettet på 745 executive - ekstremt med ledninger, og blir nok litt arbeid å ordne det til ja...

Har tatt ut mye, men der er å ta av enda...

DSC_0022.jpg

DSC_0028.jpg

Skrevet
Å herregud! Hvordan holder du styr på det? :)

Slik:

DSC_0009-6.jpg

:lol: Jeg merker ledningene, sånn noenlunde vertfall, men det blir ikke lett uansett... synes det er lite logisk det ledningsnettet også. :roll::o

Skrevet

Fjerna asfaltmatter, sandblåst litt overflaterust rundt gasspedalfeste, og grunna... På førersida var dørken tilnærma strøken. (Bortsett fra fotbrønnen til baksetepassasjerene da, som jeg har lagt ut bilde av før)

Det brune man ser på bilda litt her og der er ikke rust - det er karosserikit som har tatt farge av asfaltmattene ;) ... om noen lurte på det.

DSC_0005-3.jpg

DSC_0006-5.jpg

På passasjersida er det rust i sammenføyningen mellom dørk og torpedovegg. Sveising må til.

DSC_0007-3.jpg

sett utenfra:

DSC_0001-4.jpg

Skrevet

Jeg har ikke noe mål om når den skal bli ferdig egentlig. Kan fort bli et par år til. Ting tar jo som regel lenger tid enn man tror, og dessuten så blir det nok svært kostbart, så da er det greit å ta det over tid!

Bare bygging av motoren koster jo adskillig mer enn hva jeg ga for hele bilen i utgangspunktet! :o

Skrevet

Syns da så tydelig det går ganske fort frem jeg :P

Tenk at du kjøpte bilen din etter min og er snart klar for lakk, og har sent avgårde motor for bygging, jeg derimot har ikke begynt å demontere ennå :shock:[-X

Skrevet

hehe! Klar for lakk var vel å ta litt hardt i :) mye godt grunnarbeid som står igjen ja...

stemningsbilde:

DSC_0013-3.jpg

Dørken bak (høyre) var heldigvis ikkje så galen likevel. Fikk fjerna asfaltsmørja og retta ut bulkene, samt den blir sandblåst, så da blir det bra tenker jeg :)

• 2 weeks later...
Skrevet

:evil: harddisken min som inneholder alle bilda av demonteringa har kræsja :shock: ikke så bra med tanke på at jeg hadde en del bilder som hadde vært til hjelp når bilen skal sammen igjen - og da tenker jeg spesielt på det elektriske :shock: .... :cry::x

... ellers venter jeg på at det skal bli lagd en bukk/ramme med hjul som erstatning for forhjullstillinga, så jeg får flytta bilen dit jeg skal spyle den. Blir nok nyttig senere også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...