LTF Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 Hei Jeg har problem med vibrasjon i bilen (91 735ia) mellom 95 og 110 km/t. Vibrasjonen kjennes i bilen og ikke i rattet Hjulene er avbalanserte og ok. Det er litt høydekast i ett av bak dekkene (235/45x17) Ville ikke det kjennes mer eller mindre i alle hastigheter? Foringer og styreledd i forstillinga er byttet, nye skiver og overhalte caliptere. Nye bilstein gass dempere er det også... Mellomaksel opplagringa er byttet for et år siden... Dere som har greie på det hvordan opplever dere at hardyskiva er i ferd med å gå? Jeg bytter vel snart til vinterhjul da elimenerer jeg feil i hjula men kan ikke forstå annet en at feilen ligger i hjul eller hardyskive... Takker for tips....
Gunnar Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 Min erfaring med gåen (og løs) hardyskive på en tidligere E36 320ia er at det kjennes mest i lave hastigheter, 1. og 2. gir, opp til 40-50km/t. Jeg tror ikke kast i bakhjulet nødvendigvis vil kjennes i alle hastigheter. I følge OS kan slike vibrasjoner også være som følge av kast i bremseskiver selv om det ikke kjennes i pedalen. Prøv annet hjulsett før du demonterer halve bilen.
Dirty Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 hadde samme problemet. men når jeg hadde spunnet ut dekka. og satt på nye, så var alt som gull igjen så hos meg var det at dekka var så slitt helt inne! var i den hastigheten ca. iallefall når jeg bremset
haddis Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 Jeg opplevde det kun risting ved lav hastighet.
R.E.H Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 hvis det er risting i selve bilen og ikke i ratt så er d nesten garantert bakhjulene.. prøv et annet hjulsett bak som Gunnar sier! kast i bakhjulene vil ikke kjennes i alle hastigheter.. men ca i den farten du du sier..
Bjørner Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 Sjekk foringene i bakstillinga..... har hørt om tilfeller med risting i bilen som har kommet et slitte foringer i bakstillinga.
eriklepe Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 jeg VET at min hardy er kaputt. Og det rister endel når jeg slipper clutch sakte i 1 eller 2 gir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå