Bjørn 320 Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 Har funne ut at ein dempar framme er kaputt, så det blir antakleg å kjøpe nye demparar og fjører framme. Nokon typar folk veit om som er å anbefale? Har gule koni bak, og vil mjuke desse opp litt. Kan lese på Koed at "de bagerste dæmpere er justerbare ved at komprimere dem totalt, samt rorere stemplet i forhold til cylindren". Nokon som veit om dette er vanskeleg å gjere? Bilen er ein 320i 1997-mod. Takk for alle svar
Jan e34 Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 Angående Koni demperne så er de innstillt på det mykeste fra fabrikk. Justeringen er kun for å få dem stivere etter hvert som de blir slitt.
Bjørn 320 Skrevet September 29, 2006 Forfatter Skrevet September 29, 2006 Oki...spørst om det blir å bytte dei med det samme. Fleire som føler for å uttale seg om saken?
imalldevil Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 Koni har justerbar hardhet fordi at en skal kunne velge sjøl hvor hard du vil ha dempingen på bilen, har det sjøl på min 540. Hadde det o på golfen eg hadde og ble kjørt med i 2 år, justert til det hardeste og da bilen ble solgt var den like hard på dempingen som den dagen det ble montert. Alle selgere som jeg har snakka med har fortalt det samme som ble nevnt i begynnelsen av innleget, ikke "Justeringen er kun for å få dem stivere etter hvert som de blir slitt"
boost Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 ekje det denna bilen du kjøpte av frode? han kjøpte vel nytt senkesett rett før han solgte den.. om dei ikkje helde lenger enn 1 år so er koni boss:)
imalldevil Skrevet September 30, 2006 Skrevet September 30, 2006 Frode?? nei eg henta bilen i Arendal, henta den hos sammygun som e på forumet, bilen blei importert fra tyskland i 2000 og gått i distrikte her t sammy kjøpte den av pedi som o e på forumet her. Einate som e probleme med e34 når den blir senka og avstiva e at den "ete" tårn lagrene fremme.
Bjørn 320 Skrevet September 30, 2006 Forfatter Skrevet September 30, 2006 ekje det denna bilen du kjøpte av frode? han kjøpte vel nytt senkesett rett før han solgte den.. om dei ikkje helde lenger enn 1 år so er koni boss:) Stemmer det...eine demparen framme er kaputt allerede så...virkar ikkje så dei er altfor mykje å samle på. Men er det altså slik at koni-demparane bak kan justerast til å bli mjukare, og ikkje berre er slik for å gjere det hardare etter kvart som dei blir slitne?
Kai-P. Skrevet Oktober 2, 2006 Skrevet Oktober 2, 2006 De er justerbare for å få de stivere etter smak, hadde slike på en E36 jeg hadde for en god stund siden. Hadde de på det mykeste hele tiden da det var stivt nok for meg ved normal kjøring. Skal du kjøre på bane eller strøken motorvei kan det vel kanskje være hensiktsmessig å justere dem. Bakdemperne kan du justere ved å låse dem i en skrustikke (pass på gjengene), trykke dem helt inn og rett og slett bare vri rundt, skal stoppe av seg selv når de er på det hardeste.
Bjørn 320 Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2006 Bakdemperne kan du justere ved å låse dem i en skrustikke (pass på gjengene), trykke dem helt inn og rett og slett bare vri rundt, skal stoppe av seg selv når de er på det hardeste. Oki doki...men er eg nøydd å ta ut demparane altså? Går det ikkje an å få justert dei mens dei står fast i bilen?
e30 tic Skrevet Oktober 2, 2006 Skrevet Oktober 2, 2006 Bakdemperne kan du justere ved å låse dem i en skrustikke (pass på gjengene), trykke dem helt inn og rett og slett bare vri rundt, skal stoppe av seg selv når de er på det hardeste. Oki doki...men er eg nøydd å ta ut demparane altså? Går det ikkje an å få justert dei mens dei står fast i bilen? noen koni dempere er kun bunn justerbare, da må du ta de ut for å justere de ja, de viser nederst hvilken vei du skal vri +\- merk at du mmå presse de helt sammen,så vri litt til du kjenner de detter i hakk, så kan du justere. eg har hatt både gule og røde koni dempere, både bunn\topp justerbare og i kobinasjon med just coilovers og standard oppsett. har aldri hatt problemer med at de ryker, ryker de er det pga at de blir justert på maks første uka. evt skam senking i tilegg. eg syns vertfall koni er greie dempere til prisen.
Bjørn 320 Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2006 Blir antakeleg å kjøpe Bilstein Sprint demparar frå Koed og H&R fjører. Men er det nokon som veit om forhandlarar av H&R fjører?
R Andersen Skrevet Oktober 6, 2006 Skrevet Oktober 6, 2006 www.powerzone.no www.sandtler.de www.forza.se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå