Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dette har sikkert blitt spurt tidligere, men jeg spørr fordet, heh.

Jeg lurer på å bytte motor på min 318, siden M40 motoren ikke går for å være det beste BMW har laget....

I den anledningen lurer jeg på om en M43B18-motor vil bare passe rett "oppi"? Siden den har ca samme effekt som M40B18 så er det vel ikke nødvendig å bytte stort annet? Og hvordan er det med omreg. da?

Bilen ble første gang registrert i Norge i 2002, hvordan blir det med avgifter osv da?

Skrevet

Skal du bytte fra M40 til M43 så tror jeg du kan droppe godkjenning. Er ingen som kommer til å se at du har byttet motor.

M43 passer vel rett oppi motorrommet. Om det er småting som må byttes er jeg usikker på.

Avgift viss du allikevel skal få dette godkjent går jo på vekt og effektendring og vil nok ikke bli allverdens med kroner.

Er det en grunn til at du skal bytte motor? Viss motoren som står i fungerer, så ville jeg kanskje brukt litt tid på å finne en M42 eller M44 motor da disse går litt bedre enn M40/M43.

Skrevet
Er det en grunn til at du skal bytte motor? Viss motoren som står i fungerer, så ville jeg kanskje brukt litt tid på å finne en M42 eller M44 motor da disse går litt bedre enn M40/M43.

Kammen er utslitt, og siden jeg kjører mye så må jeg omtrent regelmessig bytte regreim, noe som gjør at kostnaden ved å holde bilen "i drift" blir ganske høy i mine øyne..

Tenkte litt på å bytte til en M42-motor, men da skal jeg vel helst bytte bremser osv også, ønsker at det ikke blir så alt for kostbart

Skrevet

Kan jo bli litt lei av å bytte reg. reim for hver 40000km:)

Skal du ha det godkjent hos biltilsynet så må du jo bytte bremser både foran og bak viss du skal sette i en IS motor.

Tror nok jeg bare ville satt i en M42/M44 motor uten å gjøre noe mer. Kan jo evt. bytte til ventilerte skiver fremme viss du kommer over noen skiver/kalipere.

Skal du bytte bremser bak så må du jo bytte svingarmene også.

Skrevet

heij , jeg har just tatt motorbytte fra en m40 til m44 det gikk strålanse, måtte lage 2 fester, 1 til coilan og 1 til servooljebeholderen. ellers var det bolt on.. da byttet jeg girkasse motor og ledningsnett!, tok ikke langetiden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...