RenZor Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Her er nok et eksempel på god veistandard i trondheim. Greit nok at det er en provisorisk løsning, men den var vel i høyeste laget? http://www.adressa.no/streaming/nyheter/article730110.ece Se for eksempel den nye 5èrn som kjører over. Det er ikke mange millimeter bakkeklaring. Det er mest sannsynlig ikke skiltet om fartsdumpen engang. Trivelig å hoppe over den der i 40 kmt kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klebefix Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Mangler det en link her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 he he d tenkte jeg og gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2006 My bad Nå er linken der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Ta deg ein tur til Sogndal...DER er det solide fartsdumpar Til og med med "normale" bilar (les: mjuke, høge), må du bremse ned for å unngå å gå i taket...og det er i ei 30-sone... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Jeg bor rett i nærheten, og de fartshumpene er virkelig gigantiske. De har nettopp bygd en rundkjøring i krysset det er snakk om, for at trafikken skulle flyte bedre, men det har heller blitt mer kø. Fartshumpene er så høye at folk ikke tør kjøre over i mer enn 10-20km/h, og det er ikke skiltet. Utrolig dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Jeg måtte ta meg god tid over disse i dag ja. De er vannvittig store/høye!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Var en artikkel tidligere også i adressa, men da mer generelt om fartsumper. Det viste seg vel at et fåtall av fartsdumper er laget etter malen/loven om hvordan de skal være, med tanke på maks høyde og lengde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Jeg ble rett og slett imponert over at jeg i det hele tatt klarte å smyge meg over den dumpa der jeg... Den er ENORM! Ser ikke så ille ut på filmen der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Evjen Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Flytta til Trondheim for 2-3 måneder siden og var egentlig posetivt overrasket over veistandaren her oppe. Kommer fra Larvik og der er det virkelig dårlig veistandar. Kan vel sammenlignes med trakotorveier fra første halvdel av 40-tallet. Men over til saken, den er virkelig grusom den dumpa der. Blir vel forhåpentligvis noe bedre når de er ferdig. Noen som har kjennskap til dumpene oppe på Jakobsli? Synes de virker unødvendig høye, samme med der de har lagd to "maurtuer" i veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Alle humpene skal fortsatt være ti centimeter høye. I 30-soner skal humpene fortsatt være fire meter lange, men i 40-soner økes lengden fra fem til seks og en halv meter, og i 50-soner til ni og en kvart meter. En vanlig 30-sonehump koster 5000 kroner, mens en nimeters såkalt busshump koster 15 000 kroner. Enda dyrere er sirkelhumper som er under utprøving. De tillater ikke for høy fart, men er greiere å passere for biler. Men prisen er så høy som 20 000 kroner. Fram med linjalen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 La mest merke til at det var tre stk BMW'er med i det lille klippet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 La mest merke til at det var tre stk BMW'er med i det lille klippet jeg Jeg også. BMW slår vel snart toyota på mest solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Alle senkede bilers drøm den der! Fint å se at av de 52 millarder kr vi betaler i bilavgifter, så blir 13 av dem brukt til veiutbygging og forbedring. Rart at Norge er verdens rikeste land?? Eeh...NEI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Der hadde ikkje eg komt øve med bmwen min... Ta deg ein tur til Sogndal...DER er det solide fartsdumpar Til og med med "normale" bilar (les: mjuke, høge), må du bremse ned for å unngå å gå i taket...og det er i ei 30-sone... Kor i Sogndal er det du snakke om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå