Gå til innhold

Typisk trondheim

RenZor
 Share

Anbefalte innlegg

Her er nok et eksempel på god veistandard i trondheim. Greit nok at det er en provisorisk løsning, men den var vel i høyeste laget?

http://www.adressa.no/streaming/nyheter/article730110.ece

Se for eksempel den nye 5èrn som kjører over. Det er ikke mange millimeter bakkeklaring.

Det er mest sannsynlig ikke skiltet om fartsdumpen engang.

Trivelig å hoppe over den der i 40 kmt kan jeg tenke meg. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett i nærheten, og de fartshumpene er virkelig gigantiske. De har nettopp bygd en rundkjøring i krysset det er snakk om, for at trafikken skulle flyte bedre, men det har heller blitt mer kø. Fartshumpene er så høye at folk ikke tør kjøre over i mer enn 10-20km/h, og det er ikke skiltet. Utrolig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytta til Trondheim for 2-3 måneder siden og var egentlig posetivt overrasket over veistandaren her oppe. Kommer fra Larvik og der er det virkelig dårlig veistandar. Kan vel sammenlignes med trakotorveier fra første halvdel av 40-tallet.

Men over til saken, den er virkelig grusom den dumpa der. Blir vel forhåpentligvis noe bedre når de er ferdig. Noen som har kjennskap til dumpene oppe på Jakobsli? Synes de virker unødvendig høye, samme med der de har lagd to "maurtuer" i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle humpene skal fortsatt være ti centimeter høye. I 30-soner skal humpene fortsatt være fire meter lange, men i 40-soner økes lengden fra fem til seks og en halv meter, og i 50-soner til ni og en kvart meter. En vanlig 30-sonehump koster 5000 kroner, mens en nimeters såkalt busshump koster 15 000 kroner. Enda dyrere er sirkelhumper som er under utprøving. De tillater ikke for høy fart, men er greiere å passere for biler. Men prisen er så høy som 20 000 kroner.

Fram med linjalen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde ikkje eg komt øve med bmwen min...

Ta deg ein tur til Sogndal...DER er det solide fartsdumpar :? Til og med med "normale" bilar (les: mjuke, høge), må du bremse ned for å unngå å gå i taket...og det er i ei 30-sone... :roll:

Kor i Sogndal er det du snakke om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...