sigu Skrevet Oktober 2, 2006 Skrevet Oktober 2, 2006 I forbindelse med høstpuss (full Inspection II) så skal jo olje på kassa å diffen skiftes. Men klarte ikke å lokalisere dette merket på diffen som skal si hvilken oljetype som skal være. BMW i Tromsø mente at jeg måtte sjekke på både diffen og girkassa for å være sikker. Er det noen som har sjekket dette på sin egen å kan gi meg tips om hvor disse skiltene står? Det er en 318 E36 '98. Fant et lite skilt bakerst på diffen (1x5 cm) men det var så utydelig at jeg så ikke hva som sto, heller ikke noe farge på dette.
Bimmerlars Skrevet Oktober 2, 2006 Skrevet Oktober 2, 2006 I forbindelse med høstpuss (full Inspection II) så skal jo olje på kassa å diffen skiftes. Men klarte ikke å lokalisere dette merket på diffen som skal si hvilken oljetype som skal være.BMW i Tromsø mente at jeg måtte sjekke på både diffen og girkassa for å være sikker. Er det noen som har sjekket dette på sin egen å kan gi meg tips om hvor disse skiltene står? Det er en 318 E36 '98. Fant et lite skilt bakerst på diffen (1x5 cm) men det var så utydelig at jeg så ikke hva som sto, heller ikke noe farge på dette. Spurte de deg virkelig om å sjekke det? Det SKAL de vite. Har jo data på alt sånt
Aracna Skrevet Oktober 2, 2006 Skrevet Oktober 2, 2006 Hvis du finner de 7 siste tegnene i rammenummeret ditt, så skal det ikke være umulig å finne ut.
sigu Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2006 Det han sa var at han kunne sjekke det med hjelp av chassinr, men om jeg ville være helt sikker måtte jeg se på selve kassa / diffen så han ikke bare sto å gjetta... Edit: Kunne man tolke det dithen at om jeg legger ut 7 siste av chassinr så kan noen her finne det ut?
esben86 Skrevet Oktober 2, 2006 Skrevet Oktober 2, 2006 bare å gå inn på www.castrol.no å finn smøretabellen så vet du hvilken olje du skal ha
esben86 Skrevet Oktober 2, 2006 Skrevet Oktober 2, 2006 Merke BMW Modell 3 Series: 318i/is, -Convertible, -Coupe (M44, E36) Motor B År 1998-99 Bruksområde Anbefaling Kapasitet (l) Motor ( Best EDGE SPORT 0W-40 5 Bedre GTX MAGNATEC 5W-40 Manuell girkasse (e,h) 1.1 Automattransmisjon (f) 3 Differensial SAF-XO 75W-90 1.1 Kjølemiddel CASTROL ANTI-FREEZE & SUMMER COOLANT 6.5 Bremsevæske RESPONSE SUPER DOT 4 Differensialer - foran/bak (med ikke-begrenset glippdifferensial eller med viskøs differensiallås) SAF-XO 75W-90 Limited slipdifferensialer - multiplate/lamella/elektro-hydraulisk Best SAF-XJ 75W-140 Bedre HYPOY LS Hjullager APS 2 Skjul anmerkninger Oljeskiftintervaller Smøremiddel/kapasitetsanmerkninger e. Manuelle girkasser; enheter med oransje etikett påtrykt 'ATF Oil', TRANSMAX Z / TQ DEXRON III; enheter med grønn etikett påtrykt 'Special Oil', BMW Part No. 81 22 9 407 305. Etikettene finnes ved siden av oljepåfyllingspluggen h. Manuelle girkasseenheter med gul etikett med ordene 'MTF-LT-1': BMW Part No. 83 22 9 408 942. Enheter med gul etikett med ordene 'MTF-LT-2': BMW Part No. 83 22 0 309 031. Enheter uten etikett: EP 80W / SYNTRAX UNIVERSAL. Etikettene befinner seg ved siden av oljepåfyllingspluggen. f. Automattransmisjoner: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (med svart merkeplate), TRANSMAX Z / TQ DEXRON III; A5S310Z, ZF 5HP 19, ZF 5HP 24, ZF HP30 (med grønn merkeplate), Special oil for automatic transmissions (Esso LT 711 41); alle andre, se etiketten for spesielle krav til levetidspåfyll. Sjekk alltid håndbøker/etiketter for å sikre at riktig væske blir brukt
sigu Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2006 Takker for god hjelp! Når jeg bestemte meg for å kjøpe BMW var bla www.bimmers.no et argument for, pga tilgang på hjelp fra folk. Skjønner at det va lurt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå