Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det skadelig å chippe diesel motor? er det noke so tar skader eller større sjanse for at ting ryker?

her er data:

2.5 tdi v6, dieselpumpe

org: 180hk 390nm

chippet: 220hk 450nm

Skrevet

Er jo alltid større sjangse for at noe kan ryke når man øker effekten, men tror ikke du trenger å bekymre deg nevneverdig mye.. Alt blir jo så mye mere morro med mere trøkk i kjerra 8)

Skrevet

mange motorer tåler chipp, og tuning generelt. Dette har med hva de enkelte komponentene er laget for. Mht din audi har jeg virkelig ingen anelse, men jeg vil anta at ting slites i litt større grad. Man kan jo ta det som et utgangspunkt da det er naturlig å tro.

Vi har jo mange diskusjoner ang chipp på dieselmotorer 8relatert til BMW ) du kan søke litt og se om du finner noe interessant.

Skrevet

Sies at chip skal optimere forbrenningen og ikke skade motoren i noen grad. Blir litt mer turtallsvillig og sånn.

Men kommer veldig an på motor og om det er bensin eller diesel.

Har ikke så mye igjen for å chippe en 318 bensin.

Ca. 5 HK alt ettersom :lol:

Skrevet

Er vel enkelte automat kasser som ikke er så glade i chipping, men ellers så trur jeg det pleier å gå bra. Nå vet ikke jeg hvordan gir du har da.

Skrevet
Er vel enkelte automat kasser som ikke er så glade i chipping, men ellers så trur jeg det pleier å gå bra. Nå vet ikke jeg hvordan gir du har da.

6 trinns manuell

Skrevet

HVA er skadelig? ett lite glass vin pr, dag er ikke skadelig,

tre flasker vin pr, dag er skadelig!

ergo.. det kommer ann på bruken,Skal du bruke det av å til for å komme deg fort forbi en sinke.. ikke skadelig.

Daglig grisekjøring!: ja, da går ting fort AD UNDAS!

med tanke på chiptrimming.. det viktigste er å bli kvitt den ekstra varmen som blir etter effektøkninga......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...