Gå til innhold

Problem med liten kjørecomputer e34


Stephan.s
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, her kommer enda en tråd om kjørecomputer i e34 :P Har søkt i forumet med fant ikke noe ang det jeg lurer på.

Har fått tak i en liten kjørecomputer til min 520. Den stammer fra en 525tds. Bak klokka har jeg kun 3 ledninger, men i følge Fredrik Olsson fra koed, skal ikke liten kjørecomputer trenge mer enn 3 ledninger for å fungere.

Etter å ha tatt ut klokka og satt inn computeren (har ikke temp måler montert, og det er ikke tanken heller) lyser den og alt virker i orden. prikken mellom kl. slettene og datoene blinker, og alt ser ut til å fungere utenom temp måler.

Men selvom alt virker ok, så har jeg da et problem. Jeg får tydeligvis ikke lov til å stille om dato eller klokkeslett. Prøver å stille men den nekter å reagere. Samtidig selvom klokka står på 0.00 så flytter den seg ikke til 0.01 selv om den ser ut til å telle.

Noen som har noe forslag?

EDIT: Har søkt på bimmer.info og har heller ikke kommet frem til noe der heller. Må være noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blinker skal du stille, når den ikke blinker er den innstilt.

At du ikke får stilt den inn er nok dårlig kontakt. Var samma til meg, trykte på knappene men det skjedde ingenting. Lirket litt frem og tilbake så kom den...

Var det jeg leste meg frem til og, men prøvde og det fungerte alikevel ikke. Alt fungerer av lyst o.l, og kan velge mellom klokke og dato, og den lille prikken blinker i begge, men får ikke "lov" å stille noen av dem, og den står konstalt på 0.00 uansett hvor mange minutter som går.

Teorien er at siden komputeren er fra en 525 tds fungerer den ikke overens med en 520 grunnet div elektronikk osv. Jeg får 20 pins ledningsnettet til helga, og håper det er til noe hjelp, men er det noen her som veit, så fyr løs. Dette begynner å plage meg nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille computeren er lik i alle modellene. Så fremt denne får strøm kan du stille klokka. Det er ikke mer enn ei vanlig digitalklokke. Får du ikke stillt klokka er det noe galt med selve enhetene og vil mest sannsynlig ikke virke uansett hvilken E34 du setter den i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når e skal still klokka i bilen så må e ha på tenningen for at jeg kan gjør det.

mener du bare å vri om nøklen noen hakk eller starte selve bilen? har faktisk aldri testen å stille den mens bilen er i gang grunnet at den er til rep og ikke mulig å starte den enda. jeg regna med at så lenge den fikk strøm ville det være mulig å stille den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille computeren er lik i alle modellene. Så fremt denne får strøm kan du stille klokka. Det er ikke mer enn ei vanlig digitalklokke. Får du ikke stillt klokka er det noe galt med selve enhetene og vil mest sannsynlig ikke virke uansett hvilken E34 du setter den i.

har lest om 2-3 personer på bimmer.info som har hatt samme problem som meg, men de skrev aldri i tråden i etterkant om de fikk fiksa dette eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...