artax Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 hei lurte på om det er noen som har prøvd ut el.supercharger på en bmw? er det noe å tjene på det? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-electric-supercharger-turbo-kit-M3-Z3-Z4-3-5-SERIES_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33741QQihZ008QQitemZ180033991556QQrdZ1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nohr Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 bob bob... er vel lagt uten en link med noe lignende her på forumet Trur du kan spare den 1000-lappen og legge den i ekte-turbo sparebørsa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artax Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2006 hehe ok har ikke lyst på turbo med det første lyst å se hvor langt jeg kommer uten turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 Humbug.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViBe^ Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 Blir KVALM av å lese den beskrivelsen av den "turboen"! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 Visst det var så lett og få ekstra hk har bilprodusentene gjort dette for lenge siden!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 Vel, TVILER på at den leverer nok luft til selv en 1.8l.. Hadde du satt den på en 1.1l opel corsa kan det være den hadde klart å gi litt mer luft enn den suer orginalt.. Har du sett di andre lignende kittene? Har hvertfall sett 1 kitt hvor det leverer 6500l luft i minuttet, hvis ikke hukommelsen er feil bruker en 2l bmwmaskin 13000l med luft i minuttet. Så hvordan går det regnestykket opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 Dere som vurderer dette burde lese litt om luftrykk, ram-air ol. En bekjent prøve dette på sin N/A trimmede M20 maskin. Strekking av rør fra innsug til lmm og videre til lykteinnsatsen (tok ut fjernlyslykta) og satte på en konisk filter helt fremst. Dette hjalp visstnok noe merkbart i høyere hastigheter (lufttrykket/motstand øker). I tospann med portet innsug, in og utblås porter i toppen + grenrør så var dette en fin kominasjon. Har ingen tro på at den "turboen" kan være noe mer effektiv enn å tilføre mer luft i motorromet/avlede mer luft. Dere som tviler kan hvis det la seg gjøre skru av panseret, og strekke LMM med filter over panserhøyde (i fri luft) og tråkke ned gasspedalen. Da merket ihvertfall jeg forskjell etter 100km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå