Gå til innhold

2002

andrem
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått ett bra tilbud på en go gammel BMW 2002 den har 129 hestekrefter og er en 1972 mod, Lurte bare på om noen her visste hvordan det var å foreta ett motorbytte på denne iforhold til eksisterende drivverk o.s.v og eventuellt vekta på denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvor mye arbeid du ønsker å ende med. Så lenge det er en rekke 4'er er det ingen problem å bytte motor. Så fort du hiver deg innpå en 6'er må du flytte torpedoveggen 6 mye anna vas.

M10 motoren som er å finne i E30 og i E28 (1,6 og 1,8) litere passer inn. Du finner også motorer fra E21.

Er visst også veldig populert å sette inn M motor fra den første M3 som kom ut. Husker ikke motorbenevnelsen på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter en motor som kann få bilen til å gå litt bedre må jo klare å spinne litt skikkeli me denn =) Menne eneste arbeide jeg har tenkt å legge litt innsats i er lakkeringsjobben og invendig da...

Så en 1.8l motor fra e28 er d beste alternativet da viss mann tenker økonomisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja...bruker enda min orginale M10 motor på 2 liter. Blårøyker slår etter når jeg passerer 5000 omdr og girer. Men ser ikke det som et problem. Bruker ca 1,2 liter /1000 km.

Min spinner som bare det om du kjører rett. Har da dobble weber 45 mm, kvasskam og simons effektannlegg. Nydelig lyd og en bil som går 0-100 på ca 8 sek. Forbruk på ca 1,1 ganske hard blanda kjøring.

Kjemepartig bil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...