Gå til innhold

kan man få anmerkning for turbo kit på eu kontroll?


rel0ad
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De har vel i utgangspunktet ikke noe under panseret å gjøre, men skal du ha EU kontroll, så sett bilen inn til MOE AUTO, så blir kun det som skal kontrolleres, kontrollert.

så du mener den går igjennom der? han på elektro diesel på åsen, begynte å snakke om anmerkning for effekt endring. bare tull prat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel i utgangspunktet ikke noe under panseret å gjøre, men skal du ha EU kontroll, så sett bilen inn til MOE AUTO, så blir kun det som skal kontrolleres, kontrollert.

så du mener den går igjennom der? han på elektro diesel på åsen, begynte å snakke om anmerkning for effekt endring. bare tull prat?

Dette har de ikke noe med på EU kontroll, ettersom det ikke er et punkt på kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontrollen gjelder tross alt at alt skal holde seg i forskrifts messig stand som bilen levert fra fabrikk..

En effekt endring som da muligens understell og ikke minst bremser er underdimensjonert for skal evt sjekkes.

De spurte til og med en kompis av meg og begynte a sjekke rundt pga han hadde hullborrede bremseskiver foran...

Saa ja,du kan faa anmerkning paa ikke i henhold til vognkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd store problemer hos tilsynet med EU. De krevde at jeg betalte HK avgift for K&N filter!!

Man må jo ellers under panseret for å sjekke frontlykter og evt oljelekasjer..

Beste er vel å holde seg til private verskteder. BMW verksteder er også greie på sånt syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU-kontroll har et sjekkpunkt som omhandler vognkort (usikker på hvilket punkt). Hvis bilen er endret i forhold til vognkort skal det rapporteres ihht EØS kontrollens regler. Det kan være så enkelt som et senkesett i den forstand. Det er mange som har fått innkalling til å vise inn bilen etter en EU-kontroll.

Igjen, men dette kommer helt an på hvilket verksted man er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle verksteder sjekker under panseret , men det er jo forskjell på hva de bryr seg med. klarer den under 0,5 i avgass pleier det normalt ikke vær noe problem. Prøv f.eks Bilmesteren, forus bilverksted, vibemyr bilverksted eller sagland bil og motor alle disse har litt yngre generasjon mekanikere som ikke tar helt av og helst vil avskilte bilen fordi du har montert turbo. Spør før du leverer inn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...