Gå til innhold

Motorproblemer E30 (tenningsfeil?)


Scirre
 Share

Anbefalte innlegg

Bytta toppakning på e30'n igjen.. og når jeg skulle starte den igjen vil den liksom ikke helt.. jeg kan få tyna den til å gå så vidt det er, men da høres det ut som den mistrives som f... og har no utrolig kraftige ettertenninger. jeg satte alt på merkene sine før jeg starta, og har nok olje og alt.. har vært av med innsug, dyser, topp, reg.reim, osv..

det høres nogenlunde likt ut som når man setter reg.reima ett hakk feil, men det der ser egentlig helt riktig ut. kan det være noe feil med dysene? eller plugga bare? syntes den ene pluggen min virka litt oljete ellernoe.. fuktig =/

Gjelder en e30 320i '87.

Takker for alle svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette skjedde rett etter toppakningsbytte så lukter det dessverre feilmontering et sted.. Viktig å få det skikkelig tett og komprimert, og reg. reima ER et must. Bare prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja et hakk feil på reg reim så blir det tull.. da vill den bli ruskette.. sjekk at alle vakumslanger sitter på plass.. ryker den mye fra eksosen? hva var grunnen til at forige pakning røyk? er igrunn bare å begynne og feilsøke.. eller rive av topp å sjekke at alt er rett..:) lykke til..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg satte alt etter merkene på reimhjula og sjekka at stempel #1 var klar for tenning..

toppakninga røyk pga defekt termostat.

ryker ikke noe spesielt fra eksosen nei, og pluggene går det ikke ann å sette feil på min e30.. isåfall er man ikke spesielt kjapp i toppen... alle vakumslanger er på plass =)

PS! på utkikk etter 323 eller 325 motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp den sitter der den.. har skrudd alt på plass igjen nå, stilt tenning og alt, koker fortsatt...

Jeg datt ut. Hvis det ikke går-hvordan kan den da koke?

Men hvis du mener topp pakning har gått pga defekt termostat så kan jeg nesten vedde på toppen er skjev/sprekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datt ut. Hvis det ikke går-hvordan kan den da koke?

Men hvis du mener topp pakning har gått pga defekt termostat så kan jeg nesten vedde på toppen er skjev/sprekt.

Jeg hadde den i gang, den kokte, jeg bytta toppakning og skrudde den sammen igjen. Koker fortsatt.

Toppen er hverken skjev eller sprekt. Har fått den målt og trykktestet.

Jeg har ikke bytta vannpumpa enda nei, men har en følelse av at det kan være den som er gåen på en måte.. selvom den pumper som bare det.. skal uansett skru den ut å se om det kan være noe synlige feil på den.

det virker på en måte som at vannet ikke sirkulerer, for om det sirkulerer, kan det da umulig bli varmt uten termostat?

hva er denne vannstyrte vakum-kontrollen dere snakker om?

takker for masse svar =D

er forresten pre.sept. det her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...