erlend_p Skrevet Oktober 8, 2006 Share Skrevet Oktober 8, 2006 Holder på å montere chrome ringer rundt instrumentene i bilen. Har fått ut selve panelet fra bilen, men så er spørsmålet, hvordan får man av glasset uten å ødelegge det? Hadde vært fint med raske svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 8, 2006 Share Skrevet Oktober 8, 2006 Du skrur ut de to skruene som er bak på panelet. Er rimelig logisk hvem det er. Så vipper du ut panelet ut med de to vippemekaniskemene som er på hver langside av panelet. Du har nu separert 1/3 av huset. Så må du SKRU (med fingrene) tre (fire?) hvite runde sylinderliknende greier for å få dem ut av låsestillingene. Disse er dem som holder -selve- instrumentpanelet fast til glasset og huset der rundt. Uansett, søker du på nettet, eller kjøper deg en rep.bok, så hadde du nok funnet ut av dette, og med bilder relativt fortere enn å skrive innlegget ditt Samt, så er det vel også spurt om en god del ganger før også her inne. kanskje også med bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Så selv hvilke skruer som måtte av, men jeg hadde kun bits og de fikk jeg ikke ned til skruene for hullene de var i var for små. Lurte derfor på om det gikk ann å bare få av glasset på en eller annen måte, uten å knuse det. Søkte litt om dette, men fant ikke noe om det, derfor spute jeg her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-Racer Skrevet Oktober 8, 2006 Share Skrevet Oktober 8, 2006 Utrolig nok!klarte jeg å montere de,uten å demontere glasset.Men det var på en e30.Å de var "tape\gummi"ringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 8, 2006 Share Skrevet Oktober 8, 2006 Jeg brukte en lang flat skrutrekker (liten) for å nå ned til skruene. Skal fin-fint gå det! Bare å prøve. Tror det bare er tre stykk. Er to oppe, og en i midten nede (tror jeg). Og ja, det er den enkleste, raskeste og beste måten å gjøre det på. Så mange ganger jeg nu har gjort den operasjonen, så kan jeg demontere hus fra bil + demontere huset + montere ringer + sette alt sammens igjen på 15min hvis jeg absolutt gidder. Så det kan virkelig gjøres enkelt når du først skjønner hvor du skal skru. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Skal kjøpe skujern med riktig str. i morgen, så da vil nok alt ordne seg. Men har værtfall funne ut hvordan man slipper at airbaglampen klikker når man tar ut panelet. Bare å koble av batteriet først Ingenting er så gale at det ikke er godt for noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå