oyvin Skrevet Oktober 8, 2006 Skrevet Oktober 8, 2006 Regner med at det er et vanlig problem på e39, frontruta mi er slitt/små riper der venstre vindusvisker stopper i øverste punkt, altså helt til venstre i frontruta, og siderutene er noe oppripet omtrent midt på. Har sett på flere biler av samme typen og de har samme slitasjen/ripene. Noen som har tips til hva som kan gjøres for å forhindre noe sånt? Er jo ikke så mye å gjøre med ripene når de allerede er der, men hvis man skulle finne på å bytte rute engang i fremtiden.
Andreas1 Skrevet Oktober 8, 2006 Skrevet Oktober 8, 2006 Frontruten "blir bare slitt". Den har jo tatt imot litt juling etterhvert som du har kjørt. Det gjelder mer eller mindre alle biler uavhengig av merke siden det er frontrutens vinkel som avgjør en del av mottageligheten for sand og skit. Riper på siderutene er som regel enten at det har ligget sand i gummilisten ved heving/senking av ruten eller hakk/sand i isskrapen. Angående forebygging; Har en bil som har slipt inn rille rett over vindusviskeren når den står i hvilestilling. Fungerer kjempebra på den iallefall, enda det er mono-visker og den da skal dekke "doble arealet". Ideen er at viskeren blir "renset" hver gang den går over denne horisontale innslipningen. Husker ikke hva det kostet, men det ble gjort i bilglass-butikken mens jeg ventet. På 525en har jeg hele tiden forsøkt å forebygge med Maguires glasspolish, men det slites litt allikevel (tar litt lenger tid da ). Forsøkte på en annen bil en gang en flaske med noe sånn vidundermiddel som liksom skulle bli brukt på fly etc. og det fungerte knall-bra helt til vindusviskeren hadde gått noen runder. Da så man nesten ingen ting(!) før man enten la på nytt belegg eller fjernet det gamle helt. Det ble Trafikkfilm De Luxe og superskummelt . .
oyvin Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2006 var det jeg regna med. angående polish, prøvde jeg sånn rainx fra turtle wax her for noen måneder siden, det skal jeg ikke bruke igjen, funker veldig bra første ukene, men så legger det seg en veldig irriterende film på ruta. helt forferdelig når bilen har stått ute og det er litt kaldt om morran når jeg skal på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå