Gå til innhold

Bmw e28 banebil solgt...


Soberg
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja får se hvordan det går skimmy takk for tilbudet.

Nei blir vell ikke gjort så mye med bremser i første omgang, så får se hvordan det går.. Blir å få motoren i å få den til å fungere, så får vi se hvor mye tid vi får..

Men hyd handbrekk++ er på ønskelista..

jornab skal du på sommertreff til våren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har tenkt å kjøre som i fjor så tror jeg nesten bremsene holder lenge :wink:

Men med såpass oppjustering av maskinist så kan det bli interesant.

Lag kjøling med slanger til skivene, samt få på høykvalitets bremsevæske så går det nok greit.

Men hvorfor selge bjelken? Den var jo prikken over ièn på den vogna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får se hva vi får tid til, eller kompisen min for det meste som får jobbe=)

Ja fikk oppmerksomhet med den på, men fikk ikke lov å bruke den og tenke vi skulle prøve å få litt oppmerksomhet for kjøring i år=)

Men skal nok klare å finne på nå artig med bilen..

Holder på å lage shortshift, så skal vell motoren komme i løpe av uka.. skal holde dere oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt en 528 -82 modell stående hvis dere trenger bremser e.l.

Skal nedover i år igjen ja. Blir nok veldig bra på vårtreffet. En kompis av meg bygger videre på den svarte 240`n som var på høsttreffet i fjor. Skal ikke gjette så mye på effekt, men blir veldig mye til volvo å være. Du ser oss sikkert. Vi er sammen med SHS Performance.

Tilbake til topic; blir stor forskjell med shortshift. Tror ikke dere får tid til å gjøre så mye mere enn å få motoren til å fungere. Det dukker bestandig opp mere arbeid enn man beregne. For å få bilen til å fungere ganske bra til å begynne med, kan det være lurt å skifte alle foringene i understellet + nytt senkesett med dempere.

Hva med diff. sperre? Eller blir det sveiset diff? Må jo være med i breisladd konkurransen. :D Var forresten kompisen min som kom på 2. plass sist vi var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja en uke igjen til treffet, mangler et motorfest og eksosflensene så skal motoren vær start klar.. Er enda i army i bardufoss så er kompisn min men hjelp fra gode venner som har gjort alt arbeidet.. Vis vi får tak i delen vi trenger før fredag så blir det kjøring neste helg..

Det ble en høy komp 3.5 motor, uten turbo med det første så kommer turboen når vi er to og har bedre tid..

Har ingen bilder av bilen nå, men skal få tatt noen bilder når jeg drar hjem på fredag..

Når deg gjelder diffen er det org 1800 diff, så blir artig å se hvordan det går..

Håper på det beste til helga så får vi se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk motorfestene i dag så da ble, 3.5 motor med girkassa ferdig montert i bilen. Må bytte feste på diffen til mellomakslingen da det ikke var rett på 1800diffen, hadde heldigvis rett liggende.

Så i morgen blir det montering av oljekjøreren, radiator osv.

Kommer med bilder da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...