grohl Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Jeg har sett på en '01 520d Touring, med km stand 179800. Kanskje det eneste som holder meg igjen fra å ta fast på noe som jeg føler er et greit kjøp, er feil på pixlene i dashen! Der km stand står er lyset svakt, i "ruta" ved siden av er det noe lysere, og enda litt lysere i "ruta" helt til høyre. Men noen av pixlene er sorte. I displayet under, der kjørekomputeren skal vise, er det kun to alternativ; - Svart (av) - "UHR --:--" Klokkeslettet viser, men det står liksom "LHR" istedet for "UHR" pga pixelfeil også her. Dessuten får man ikke opp den andre informasjonen fra kjørekomputeren, denne informasjonen kan man kun få se i samme displayet som radioen.. : DET JEG LURER PÅ OM NOEN KAN GI RÅD OM ER: : - Er det et faresignal med tanke på om noe er i ferd med å gå i stykker:?: - Er dette noe som er vanskelig/dyrt å fikse/feilsøke? - Er det noe som kan tyde på at km stand er tuklet med? - Evt andre spm man bør tenke på ved slik feil...? Eller er dette noe som rett å slett ikke har noen som helst betydning hvis man ikke ender opp med å ergre seg grønn pga det faktum at det faktisk ikke funker... Jeg KAN liksom leve med det, hvis det ikke som sagt er noe som kan ha alvorlige følger, for alt det andre denne bilen har å by på i form av kjørekomfort, plass, generell kvalitet, driftsikkerhet, forbruk osv er ting som for øyeblikket betyr mer i min situasjon. Setter STOR pris på svar, da dette vel er det som holder meg tilbake fra å kjøpe en bil det har tatt lang tid å komme fram til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grohl Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2006 INGEN som har noe erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Jeg tror ikke det er så veldig mye å bekymre seg over. Dette er en ganske vanlig feil. Du kan jo prøve framgangsmåten for å fikse døde pixler som står beskrevet hos www.autopower.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Oktober 9, 2006 Share Skrevet Oktober 9, 2006 Fikk pixel-feil i check-controllen på min forrige E39. Det har absolutt ingen praktisk betydning så lenge du ser hva som skal stå der. Vet ikke prisen siden det endte med at jeg ikke gjorde noe med det, men fikk dengang beskjed av BMW-verksted i Norge at hele instrumentet måtte skiftes mens de i Göteborg sa det holdt å skifte en sånn pixelplate-display-et-eller-annet. Jeg synes det er helt sinnsykt irriterende å se på så jeg hadde nok lagt inn skifte av dette i budsjettet ved kjøp av en bil som er slik. . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grohl Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Takk for svar! Det virker som dette kan være et vanligere problem enn jeg antok. Og så vidt jeg forstår er det ikke noen spesiell grunn til å tro at det er noe alvorlig.. I utgangspunktet "enkelt og greit" en oksiderings/korrosjon på selve pixelplaten, evt vibrasjoner kan ha bidratt til at disse viser dårlig. Altså et spørsmål om å velge mellom å leve med det, å fikse det selv, eller å bytte hele det dyre instrumentpanelet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå