Gå til innhold

545i, e28 prosjekt! oppdatert 7/3-2008

Anbefalte innlegg

• Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå er bakstillinga sandblåst. Travers, bærearmer, diff hus er levert til pulverlakkering hos Bergen Eloksal. Resten lakkerer eg sjølv.

• 2 weeks later...
Skrevet

Oppdatering:

Har fått igjen delane fra pulverlakkering. Så i helgen blir det skruing for å få bilen kjørbar til veka. Dreier alle foringene i bakstillinga i pom med rustfri hylse i midten

Kan legge ut målsett tegning om noen skulle vere interesert.

pa100114ka3.jpg

pa100115ax0.jpg

Skrevet

dette blir en stk råå bil;) men hadde det ikke vært bedre med alu foringer?? med tanke på at nylon sliter vekk metallet med tiden? alt under 1 bar er forlite :lol::lol:

Skrevet
dette blir en stk råå bil;) men hadde det ikke vært bedre med alu foringer?? med tanke på at nylon sliter vekk metallet med tiden? alt under 1 bar er forlite :lol::lol:

Det er pom, knallhardt material.

trur det skal holde lenge. Har god presspasning, så dei sitt til eg pressar dei ut igjen trur eg. Kunna laga dei i alu, men ville prøve dette.

Ja, trykket skal meir opp er planen. blir trimming til vinteren, om ikkje militære øydelegg dei planane.

Skrevet
Sjå der ja, går frammover ser eg!

Fokus problem da :wink: ?

Jadda, skal bygge eksos når eg kjem heimatt. ja, vi har ikkje canon eos 400d på jobb! heh

i dag skal eg få pressa i foringane til bærearmane, sette i hjullager og montere diffen. legg ut bilder med "super kvalitet" seinare :P

• 2 weeks later...
Skrevet

Da er alt på plass, sperra fungerer fint etter shimsing.

Bilen vart veldig stiv med dei nye foringane!

stilte også coiloverane på det stivaste stille bak. :)

Skal ta bilder når eg får bilen på løftebukk.

Skrevet

Hvor kjøpte du powerflex? Har du det både foran og bak? var det mye jobb å montere coilovers, eller passa de rett på. Er vel heller vanskelig å få disse godkjent regner jeg med, E34 er jo en betraktelig tyngre bil.

Skrevet
Hvor kjøpte du powerflex? Har du det både foran og bak? var det mye jobb å montere coilovers, eller passa de rett på. Er vel heller vanskelig å få disse godkjent regner jeg med, E34 er jo en betraktelig tyngre bil.

Kjøpte powerflexforinger på Koed, men dei har ikkje traversforingar.

Eg valgte derfor å dreie foringar til travers og bærearmar.

Skal bytte foringane framme i neste veke, der blir det satt inn powerflex.

Var ikkje så mykje jobb å montere coilovers, må borre opp festet som fjørbeinet framme er skrudd fast i. Tre skruer nede, var m10 skruar på 535 fjørbein, men m12 på e34 m5.

Må også ha bremseskjold til e34 framme.

Eller passa det fint!

Skal du ha bilen veldig lav bak må fjøren kappest litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...