Gå til innhold

e30 -m50 motor.


M20gutt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har gått til anskaffelse av en e30. Under huven sitter en m20 2.5l på 70 hk +. Hadde en 325i e36 før å kunne gjærne tenkt meg m50 i lille e30`n :) Bilen er en 1986 2d. Fikk vite at d var bytta ledningsnett til et nyere. (kan chipes!?) Lurer på om jeg må bytte hele ledningsnettet hvis jeg setter inn M50? Fikk høre at jeg ikke trengte. Muligens bare bytte noen kontakter osv. Er d noen her som har vært borti dette før og som kan gi meg noen råd? Vet også om en Turbo som jeg eventuelt kan sette i m20`n.. Men, da trenger jeg nok smidde stempler. Sku visstnok være en lavtrykksturbo. Som dere skjønner så har særiøst lyst på mer HK. Hva vil være å foretrekke? Turbo el m50?! Eventuelt M50 TURBO :D!!

Hilsen Ø.J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gjett om jeg fikk blo på tann nå! Takk for svar! Ska legge ut bilder av gullet mitt snart :D Blir godt med m50 igjen! Har hørt at d er Intervall hver 40-50.000 på registeret på m20. LATTERLIG. Da er jo m50 klart mye bedre. byttes etter behov!!

lenge leve 6èrn 24v så klart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg fikk blo på tann nå! Takk for svar! Ska legge ut bilder av gullet mitt snart :D Blir godt med m50 igjen! Har hørt at d er Intervall hver 40-50.000 på registeret på m20. LATTERLIG. Da er jo m50 klart mye bedre. byttes etter behov!!

lenge leve 6èrn 24v så klart :D

Registeret er latterlig lett å skifte på en M20 da, så bør jo ikke by på problemer :)

Lenge leve de gamle 12v sekserene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, angående reg. Ska mene at man får godkjent inntill 20% økning. så fra 170 til 192HK ska gå bra. Så kommer Chip, Kn Osv. Grenrør, Annet innsug (gamle 2.8) å da har man jo plutselig en del hester i en bil som veier rett over tonnet :) Men, seff Turbo på m20 er jo ikke helt feil d heller. Skaffer en E30 stasjonsvogn nå, så da kan man jo styre med IX`n over vinter`n! Noe kult blir d vel sikkert til sommer`n uansett :D Takk for hjelpesfulle svar!! Fint å være i dialog med entusiaster :D hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med ledningsnettet er at du bytte om på ledningene i motorkontakten som går inn til releboksen. Ser hva som er hva til E30'en din og til bilen som M50'en kom fra i Haynes bøkene.

Søk på E30 M50 på google så finner du oversikt over alt som må til for å gjennomføre det her, og hvilken alternativer du har ved de forskjellige tinga som må modifiseres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjeler tråden litt her; får man godkjent en e30 med m50 :?

man trenger vel egentlig ikke det når man bytter feks ifra m20b20 til m50 b20?

som en annen her sier, så går det bra sålenge man ikke overskrider 200% effekt økning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjeler tråden litt her; får man godkjent en e30 med m50 :?

man trenger vel egentlig ikke det når man bytter feks ifra m20b20 til m50 b20?

som en annen her sier, så går det bra sålenge man ikke overskrider 20% effekt økning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...