jornenge Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Merker at det ikke er samme futten i varmeapparatet når det er blitt høst og en del kaldere ute. Temperaturmåleren går ikke like høyt som den pleide å gjøre på sommeren. Lurer litt på om det kan være termostaten, men dieselmotorer sliter jo også oftere med å bli varme nok iallefall på vinterstid. Lurer på om noen har noen erfaringer angående dette å dele med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Var fornøyd med varmapparatet i min forrige 320D. Skift termostat og pollenfilter så blir det nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jornenge Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Pollenfiltrene er nye så det er god luftgjennomstrømming. Skal prøve å få bytta termostat og se om det blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian333 Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Hadde samma problem på min gamle 318TDS. Og da bytta jeg termostat og kupefilter, og da ble det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Det er vel en grunn til at feks 530d og 730d leveres med Webasto kupe varmer som standard. Da jeg startet bilen i dag tidlig mener jeg det var 9 grader ute. Jeg knotet litt med radio og sikerhetsbelte før jeg begynte å kjøre og hørte da at webastoen startet. Greit nok, siden motoren fremdeles var kald. Det fikk meg til å tenke på en tur med 325tds fra Bodø til Åndalsnes (ca 1100km) på vinteren. Der var ikke motoren i nærheten av å holde normal drifts temperatur over fjellovergangene. Temperaturnålen krøp godt mot det blå, og det ble kaldere i bilen. Muligens pga kuldestråling inn vinduene, men poenget er at blir det kaldt nok så produserer ikke moderne dieselmotorer nok varme. Med de temperaturene vi har i dag hadde jeg nok satset på kupe/pollenfilter-termostat som flere skriver her, men blir det kaldt nok så vil man kunne forvente at motoren bruker lang tid/ikke når normal drifts temperatur, noe som trolig kan gi tapt effekt i varmeapperatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå