Gå til innhold

Varmeapparat i dieselbiler..


jornenge
 Share

Anbefalte innlegg

Merker at det ikke er samme futten i varmeapparatet når det er blitt høst og en del kaldere ute. Temperaturmåleren går ikke like høyt som den pleide å gjøre på sommeren. Lurer litt på om det kan være termostaten, men dieselmotorer sliter jo også oftere med å bli varme nok iallefall på vinterstid.

Lurer på om noen har noen erfaringer angående dette å dele med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en grunn til at feks 530d og 730d leveres med Webasto kupe varmer som standard. :wink:

Da jeg startet bilen i dag tidlig mener jeg det var 9 grader ute. Jeg knotet litt med radio og sikerhetsbelte før jeg begynte å kjøre og hørte da at webastoen startet. Greit nok, siden motoren fremdeles var kald. Det fikk meg til å tenke på en tur med 325tds fra Bodø til Åndalsnes (ca 1100km) på vinteren. Der var ikke motoren i nærheten av å holde normal drifts temperatur over fjellovergangene. Temperaturnålen krøp godt mot det blå, og det ble kaldere i bilen. Muligens pga kuldestråling inn vinduene, men poenget er at blir det kaldt nok så produserer ikke moderne dieselmotorer nok varme.

Med de temperaturene vi har i dag hadde jeg nok satset på kupe/pollenfilter-termostat som flere skriver her, men blir det kaldt nok så vil man kunne forvente at motoren bruker lang tid/ikke når normal drifts temperatur, noe som trolig kan gi tapt effekt i varmeapperatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...