Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyd 1

Når jeg kjører så er det konstant en slags subbe lyd som kommer bakfra en plass. Høres nesten ut som dekket subber inn til noe. Noe det ikke gjør. Har prøvd å dra litt i brekket når jeg rygger og da kommer det et lite "dunk" bakfra. Så vet ikke om det er noe sammenheng mellom de to tingene?

Lyd 2

Denne lyden/lydene kommer når jeg kjører i dumper, hull osv. Trenger ikke være store greiene før det begynner å skrangle. Trodde først det var noe løst i bilen, men etter og ha demontert det meste så viste det seg at det ikke var tilfelle. Så da er det vell noe foringer, stag, dempere som må være defekt.

Noen som vet?

Bilen er en Z3 som er senket 40mm med senkefjærer.

Skrevet

Foringene som sitter i bakstillinga forann bakhjulene.. di som går opp i kanalenene på en måte.. ta en titt på di.. hadde samme problemet, og byttet dem, og da gikk det en del ulyder bort..

Skrevet

Lyd 1: Hadde samme lyd som du beskriver på en tidligere bmw. Da var det brekk lamellene inne i skivebremsen bak som hadde løsnet fra festene. Da må du ta av bakre bremseskive å sjekke. Høres ut som om det kan være det. Hadde som sakt akkurat samme lydene som du beskriver. Også dunket da jeg rygget.

Skrevet

Hadde en Opel Omega 87 modell og der løsna hele håndbrekk-opplegget på bremseskiva bak p.g.a at det rusta i filler. Det lagde en stygge subbe/rasle/skrape-lyd.

Skrevet

Tar den med til mekonomen i morgen så kan de se over litt, pluss at jeg får et prisoverslag. Men mekonomen er kanskje ikke det beste stedet å dra? Er vell heller ikke så billige som mange tror?

Skrevet

Sikkert traversforingene,d som går opp i hjulbuen bak. Sikkert jern som skubber mot jern, høres ikke fint ut og man sitter og lurer på når hjulet skal falle av. Hadde det problemet på min gamle e36.

Er det mer ulyd ved lav fart?

Lyden på min bil ble delvis og borte ved høyere hastigheter, men anbefaler deg ikke å kjøre fort, vondt blir ofte enda vondere.

Lykke til På mekonomen, og skriv til oss va det var for noe :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...