Gå til innhold

Nullstille service teller på E46 ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på hvordan man nullstiller servicetelleren på E46 .. vet på E36 er det bare å ta pluss på et par av stikkene på kontakten i motorrommet.. er det noe lignende man kan gjøre på E46 ?? pm meg, pls!! orker ikke gå på bmw verksted for å betale for det.. det er derfor di oppfant service telleren! hehe

Setter pris på hvis noen har svar..

Skrevet

Fordi Jeg tar service'ene selv! det tar 5 minutter med en oljeservice.. betaler da kun for olje og oljefilteret.. har jobbet på mange bilbutikker og sett hvordan verksteder opererer.. di bytter olje og oljefilter og kanskje et luftfilter... og regningen kommer fort på 3000 kroner.. her slipper jeg unna med 400 i deler ;)

Skrevet

Det fins jo noen slike "diagnose dings-bomser???" som man kan gjøre det med selv, både feilsøking og nullstilling av service lamper hvis jeg ikke husker feil. Men dette utstyret er ganske dyrt.

Kjenner du noen som har slikt? hvertfall en her på forumet (kjetil somme?) som tilbyr denne tjenesten :)

Jeg fikk nullstilt min service lampe på den lokale Hydro Texaco'n!!! Tok oljeskift selv, dro ned og sa at jeg nettopp hadde fått utført oljeskift ved en av de andre stasjonene, men at de glemte og nullstille lampa, og siden det er et stykke tilbake dit, så spurte jeg høflig om ikke de kunne nullstille for meg. Tok nøyaktig 1 minutt før mekanikeren var ferdig med jobben, som han selvfølgelig gjorde helt gratis!

Var kanskje en litt småfrekk handling men men.. man lever bare en gang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...