BmMm3 Skrevet Oktober 10, 2006 Skrevet Oktober 10, 2006 Noen som har peiling på hvordan man nullstiller servicetelleren på E46 .. vet på E36 er det bare å ta pluss på et par av stikkene på kontakten i motorrommet.. er det noe lignende man kan gjøre på E46 ?? pm meg, pls!! orker ikke gå på bmw verksted for å betale for det.. det er derfor di oppfant service telleren! hehe Setter pris på hvis noen har svar..
fre Skrevet Oktober 10, 2006 Skrevet Oktober 10, 2006 hehe.. hva med å ta service, som er hele poenget?
BmMm3 Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2006 Fordi Jeg tar service'ene selv! det tar 5 minutter med en oljeservice.. betaler da kun for olje og oljefilteret.. har jobbet på mange bilbutikker og sett hvordan verksteder opererer.. di bytter olje og oljefilter og kanskje et luftfilter... og regningen kommer fort på 3000 kroner.. her slipper jeg unna med 400 i deler
skillbill Skrevet Oktober 10, 2006 Skrevet Oktober 10, 2006 Det fins jo noen slike "diagnose dings-bomser???" som man kan gjøre det med selv, både feilsøking og nullstilling av service lamper hvis jeg ikke husker feil. Men dette utstyret er ganske dyrt. Kjenner du noen som har slikt? hvertfall en her på forumet (kjetil somme?) som tilbyr denne tjenesten Jeg fikk nullstilt min service lampe på den lokale Hydro Texaco'n!!! Tok oljeskift selv, dro ned og sa at jeg nettopp hadde fått utført oljeskift ved en av de andre stasjonene, men at de glemte og nullstille lampa, og siden det er et stykke tilbake dit, så spurte jeg høflig om ikke de kunne nullstille for meg. Tok nøyaktig 1 minutt før mekanikeren var ferdig med jobben, som han selvfølgelig gjorde helt gratis! Var kanskje en litt småfrekk handling men men.. man lever bare en gang
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 11, 2006 Skrevet Oktober 11, 2006 På de bilene som har OBD-II kontakt og ikke den runde kontakten under panseret, så kan du nulle service-indikatoren ved å bruke instrument-clusteret. Men Det kan du ikke på din desverre.
Odde Skrevet Oktober 11, 2006 Skrevet Oktober 11, 2006 Er det dette du lurer på? Mulig jeg er ute å kjøre nå.... http://www.bmwhow2.com/techarticles/si_ ... reset.html
Odde Skrevet Oktober 11, 2006 Skrevet Oktober 11, 2006 Det var vel kanskje det Kjetil prøvde å fortelle når jeg tenker meg om....
skywalk3r Skrevet Oktober 11, 2006 Skrevet Oktober 11, 2006 du kan nullstille på instrument panelet. det gjor jeg på min E46 2000mod. når ikke verkstedet greide engang:P Mvh Stian S
skywalk3r Skrevet Oktober 11, 2006 Skrevet Oktober 11, 2006 http://62.16.196.178/Bilder/Nullstill.bmp der står det, hentet fra atuodata. Mvh Stian S
BmMm3 Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2006 3000 for bytting av olje og filter Hehe, det ekke tull ei gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå