Bimmerlars Skrevet Oktober 11, 2006 Skrevet Oktober 11, 2006 Hva må man konkret gjøre for å stroke en M20B25 til 2,7l? Hvilke muligheter har man? Eta/diesel veiv + 320 råder? Eta/diesel veiv, råder og stempler + B25 topp? Hvordan er detta?
Gjest Skrevet Oktober 12, 2006 Skrevet Oktober 12, 2006 Turbo eller? 2.7 veiv 320 råder og gamle 325 stempler(9.7:1 org) gir ca 8.6:1 i komp. 2.7 veiv 320 råder og nye (kat) stemplene(8.8:1) gir ca 7.9:1 i komp. Bruk 325i topp. Skal du kjøre sug må du frese av blokka til ønsket komp.
cornelius Skrevet Oktober 12, 2006 Skrevet Oktober 12, 2006 så de gamle stemplene gir høyere komp? er det ellers noen forskjel på de gamle og nye stemplene, vekt, masse e.l?
Bimmerlars Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2006 Turbo eller?2.7 veiv 320 råder og gamle 325 stempler(9.7:1 org) gir ca 8.6:1 i komp. 2.7 veiv 320 råder og nye (kat) stemplene(8.8:1) gir ca 7.9:1 i komp. Bruk 325i topp. Skal du kjøre sug må du frese av blokka til ønsket komp. Sug ja. Takker for svar
stian329 Skrevet Oktober 13, 2006 Skrevet Oktober 13, 2006 For ca 4år tilbake så var det en som kalte seg "Bengan" på autopowerforumet som bygde en høykomp 2,7sugis med 535lmm bla, mappet , kam osv. Den målte han til 235bhp husker jeg.
Bimmerlars Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2006 For ca 4år tilbake så var det en som kalte seg "Bengan" på autopowerforumet som bygde en høykomp 2,7sugis med 535lmm bla, mappet , kam osv. Den målte han til 235bhp husker jeg. Imponerende! Men da er jo spørsmålet, hva er osv? I og med at E12'en er solgt har jeg litt lyst til å kjøpe en E30 og bygge sugis 2,7l. Se hvor mye Hk jeg greier å hente med de penga jeg har å bruke! Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå