TCCW Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 Noen som har hatt problemer med å registrere bil i Norge uten sideblinklys? Min e30 er alt for fin til å borre hull i skjermer osv. M3 speil med blinklys som midlertidlig løsning virker litt dyrt. Kan jeg få mangel på dette når jeg skal vise den? Evt. bli nektet å registrere den før det er montert og vist sideblinklys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 ligger det ledninger til sideblink bak skjermen? I så fall kan du sikkert teipe på noen blink når du drar på visning. Mange som har fått godkjent uten blink, men de fleste får avslg. Letteste er nok å ringe 02030 å spørre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2006 ligger det ledninger til sideblink bak skjermen? I så fall kan du sikkert teipe på noen blink når du drar på visning.Mange som har fått godkjent uten blink, men de fleste får avslg. Letteste er nok å ringe 02030 å spørre Tviler på det ligger ledninger bak skjermen Vurderer å tape på noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hvis du kjøper LED-sideblink med dobbelsidig teip bakpå på bilxtra f.eks, klipper ledningen og teiper de på skjermene så skal du vel strengt tatt kun få 1er feil. For du har jo sideblink, men de virker ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 Kompis fikk regga uten speil, på sin Audi Coupe. Mange som klarer å få det gjort.. Du kan jo evt kjøpe ett par skambillige m3 speil med blink i.. og sette på.. også selge etterpå.. evt låne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hvis du kjøper LED-sideblink med dobbelsidig teip bakpå på bilxtra f.eks, klipper ledningen og teiper de på skjermene så skal du vel strengt tatt kun få 1er feil. For du har jo sideblink, men de virker ikke. Vurderer dette ja. Thanks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Kompis fikk regga uten speil, på sin Audi Coupe. Mange som klarer å få det gjort.. Du kan jo evt kjøpe ett par skambillige m3 speil med blink i.. og sette på.. også selge etterpå.. evt låne.. m3 speil med blink i.. Vet du hvor dem selger? Fant noen til 2600++ :\ Litt dyrt for engangsbruk syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Jeg tapet sidemarkeringslys til 50kr fra biltema på min m3, med dobbelsidig tape foran skjermhullet foran. Satte på en splitter på ledningene til støtfanger blinkerne. Virker som faen og ble tatt av med engang skilter var på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Jeg tapet sidemarkeringslys til 50kr fra biltema på min m3, med dobbelsidig tape foran skjermhullet foran. Satte på en splitter på ledningene til støtfanger blinkerne. Virker som faen og ble tatt av med engang skilter var på plass. Forsto ikke helt hva du mener med "foran skjermhullet foran" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 I forkant av der skjermen er skåret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hvis du kjøper LED-sideblink med dobbelsidig teip bakpå på bilxtra f.eks, klipper ledningen og teiper de på skjermene så skal du vel strengt tatt kun få 1er feil. For du har jo sideblink, men de virker ikke. På min seneste EU kontroll ble det 2-er feil pga at ene sideblinklyset ikke virket. (sjekket dette i etterkant, og det er faktisk 2-er feil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hvis du kjøper LED-sideblink med dobbelsidig teip bakpå på bilxtra f.eks, klipper ledningen og teiper de på skjermene så skal du vel strengt tatt kun få 1er feil. For du har jo sideblink, men de virker ikke. På min seneste EU kontroll ble det 2-er feil pga at ene sideblinklyset ikke virket. (sjekket dette i etterkant, og det er faktisk 2-er feil) Har ALDRI slitt med det. Men går til noen jeg kjenner. De er strenge på tekniske mangler, men lar meg slippe på slike pisse-ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 www.maxam-tuning.no har noen m3 speil m blinklys til 498. Elektriske til 1000lappen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 Lovdata: 5.2 Retningslys foran og på siden kan kombineres i en lykt, dersom lyset er synlig innenfor de vinkler som er angitt i nr. 5.3. 5.3 Lyset fra hver av lyktene foran og bak skal være synlig innenfor en vertikalvinkel fra minst 15 ° over til minst 15 ° under horisontalplanet gjennom lyktens sentrum og innenfor en horisontalvinkel fra minst 45 ° innover til minst 80 ° utover fra et vertikalplan gjennom lyktenes sentrum som er parallelt med bilens lengdeakse. Lyset fra hver av lyktene på siden skal være synlig innenfor en vertikal vinkel fra minst 15 ° over til minst 5 ° under horisontalplanet i lyktenes sentrum når lyktene er plassert slik at høyden fra vegbanen til den nederste kant av den lysende flaten er mindre enn 100 cm, og fra minst 15 ° over til minst 15 ° under dette planet når høyden er 100 cm eller mer. Lyset skal videre være synlig bakover og ut fra bilen innenfor en horisontalvinkel fra ikke over 5 ° til minst 60 ° , målt fra et vertikalplan gjennom lyktens sentrum som er parallelt med bilens lengdeakse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå