Gå til innhold

Svar fra biltilsynet angående ombygging og godkjenning

B.E.E.
 Share

Anbefalte innlegg

Tok i dag kontakt med biltilsynet i forbindelse med spørsmål angående motorbytte. Etter å ha blitt satt over til person etter person, snakket jeg tilslutt med en mann i spesialistgruppen for om- og oppbygging.

Mitt spm var som følger: "Hvordan er det med godkjenning av bilen hvis en setter inn en motor som er eldre enn selve bilen?" Jeg tenkte da spesielt på å sette inn en 3-liter m3 motor i en 97 modell 320. M3- motoren i en 97 modell, skulle jo egentlig være på 3.2 liter, og 3-literen ble ikke levert lenger enn til 1995/96. Svaret var at dette ikke skulle være noe problem, siden denne type bil (karosseri) ble levert med begge motorene. Motoren må jo selfølgelig oppfylle de krav som var i 97 og. Dette går jeg ut ifra at den gjør, ELLER??? Værre ville det deriomt vært å få godkjent bilen med en m5 motor...

Det jeg ønsker, er å få tilbakemelding fra dere som har gjort dette (eller som har undersøkt), hvordan ting egentlig fungerer i praksis, del gjerne erfaringer med lignende ombygginger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...