Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok i dag kontakt med biltilsynet i forbindelse med spørsmål angående motorbytte. Etter å ha blitt satt over til person etter person, snakket jeg tilslutt med en mann i spesialistgruppen for om- og oppbygging.

Mitt spm var som følger: "Hvordan er det med godkjenning av bilen hvis en setter inn en motor som er eldre enn selve bilen?" Jeg tenkte da spesielt på å sette inn en 3-liter m3 motor i en 97 modell 320. M3- motoren i en 97 modell, skulle jo egentlig være på 3.2 liter, og 3-literen ble ikke levert lenger enn til 1995/96. Svaret var at dette ikke skulle være noe problem, siden denne type bil (karosseri) ble levert med begge motorene. Motoren må jo selfølgelig oppfylle de krav som var i 97 og. Dette går jeg ut ifra at den gjør, ELLER??? Værre ville det deriomt vært å få godkjent bilen med en m5 motor...

Det jeg ønsker, er å få tilbakemelding fra dere som har gjort dette (eller som har undersøkt), hvordan ting egentlig fungerer i praksis, del gjerne erfaringer med lignende ombygginger.

Skrevet

det er vel ikke akkurat vanskelig å gå godkjent den, men avgiftene som er ca 1000 kr pr hestekreft, med andre ord en 320 med 150 hk opp til en m3 motor med 321 hk.. trenger jeg si mere?

Skrevet

1000 kr per hk i en 9 år gammel bil?

det vil koste deg en plass mellom 15-20.000 for å registrere den i år. Neste år blir det gratis.

Ombygging er ikke noe problem å få til, men du må vite om alt, og du må ha alle papirer i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...