Mack10 Skrevet Oktober 12, 2006 Skrevet Oktober 12, 2006 Har bestillt time til chipping på mandag og lurte på om hvis jeg monterer effektanlegg i seinere tid om den da bør stilles inn på nytt?? Bør jeg bytte eksos før jeg chipper?? Hvilket effektanlegg er bra?? Tenker ikke på grenrør osv.. Bare fra midten ca og bak.. Takker for svar! Arne
Odland318is Skrevet Oktober 12, 2006 Skrevet Oktober 12, 2006 Mange som kjører Supersprint og Scorpion. Sistnevnte sies å være ekstremt rå på lyd. Men kan ikke tenke meg at du må stille inn chippen på ny som du sier. Den optimaliserer forbrenningen på motoren slik at bensinforbruk skal gå litt ned, raskere respons på lave turtall og at du evt. kan dra den litt høyere på turtallet.
Anni85 Skrevet Oktober 13, 2006 Skrevet Oktober 13, 2006 Mange som kjører Supersprint og Scorpion.Sistnevnte sies å være ekstremt rå på lyd. Men kan ikke tenke meg at du må stille inn chippen på ny som du sier. Den optimaliserer forbrenningen på motoren slik at bensinforbruk skal gå litt ned, raskere respons på lave turtall og at du evt. kan dra den litt høyere på turtallet. hvem forhandler scorpion? noen nettside?
B.E.E. Skrevet Oktober 13, 2006 Skrevet Oktober 13, 2006 Har bestillt time til chipping på mandag og lurte på om hvis jeg monterer effektanlegg i seinere tid om den da bør stilles inn på nytt??Bør jeg bytte eksos før jeg chipper?? Hvilket effektanlegg er bra?? Tenker ikke på grenrør osv.. Bare fra midten ca og bak.. Takker for svar! Arne Når det gjelder effektanlegg, gir disse så forsvinnende lite hk, at justering av en chip for å optimalisere kanskje 1k fra eller til er bortkastet. Når det gjelder hva som er bra av effektanlegg, er det kun lyden det er snakk om. Scorpion gir en dyp brummende lyd, mens sebring f.eks gir en lysere, snerrende tone. Eisenmann havner midt mellom disse. Selv med sportseksos, grenrør, sportsfilter og chip, kan du håpe på 15hk.
Sevenord Skrevet Oktober 13, 2006 Skrevet Oktober 13, 2006 Hvordan pleier merket å være innstemplet på disse anleggene? Jeg kjøpte en 323i med effektpotte (ivertfall), hadde vært artig å visst hva det var fornoe Kanskje noen kan se det om jeg tar et bilde av det...
AC Schnitzer Skrevet Oktober 13, 2006 Skrevet Oktober 13, 2006 På min Eisenmann så er det naglet fast et skilt på undersiden + at det står "Eisenmann" på oversiden av tuten
Sevenord Skrevet Oktober 13, 2006 Skrevet Oktober 13, 2006 Ok. Det sto ingenting på oversiden av tuten ivertfall.. Jeg la merke til at den hadde bare 1 rør fra kat og bak (i ganske fin dimensjon). Tutene er ikke slik som de fra feks simons (altså med en innsnevring innover), det er helt rakt Skal fikse ett bilde av det dersom jeg ikke finner noe merke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå