Gå til innhold

-87 BMW E30 316 JOM og startec på plass


BMWM
 Share

Anbefalte innlegg

Bare å få tak i 318iS diffbrems eller 188mm med 4,10 nå så har du skikkelig aks også:-)

Flott prosjekt med nice maskin

takk for d;)

IS diffbrems hadde hvert perfekt!

lurer på hvordan den vil gå med 316 diff:P noen som hvet hva utveksling som er på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da har jeg fått nedi IS motoren!:D:D

satt som ett skudd! så svart på det da jeg fikk den nedi å så motoren stakk veldig høyt opp...tvilte sterkt på att jeg skulle få på pansere...men så prøvemonterte jeg panseret, å ble veeldig letta da jeg så det passet akkuratt:P

nå er det elektrisk bensinpumpe å finne en måte å feste opp radiatoren som står på:)

bilder:

nfqt03kraq53sv8xutoc.jpg

erd84o80fulgzbrygzau.jpg

0v5wwotw79vvkgqif2u1.jpg

så svart på det her når jeg så det stakk opp så mye! men det gikk akkuratt!:D

te8xvyjn43wjbdn1cxqg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg bra ut ;) Blir nokk "litt" forskjell no.

Gikk gjennom tråden din på roadblock og det ser ut som du har gjort en veldig bra jobb.

Må bare få den helt ned no og ha på noen andre felga :D

takk;)

ned skal den, felgene blir stående en stund til, har lyst på 16" da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bestilt elektrisk bensinpumpe å noen deler til å feste radiatoren:)

hadde opp mellomakselen å festa girkassa i bak kant i dag, på mellomakselen passet ikke hullene på mellomfestet så jeg måtte ta hele mellomfestet fra gamle akselen.

37pqgbc1ogiwycknyuoi.jpg

s1up3tlih5pyzimd467h.jpg

m2h9xs67t2pjzj8upe9y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

På tide å blåse litt luft inn her ijenn kanskje?

Etter å ha prøvd meg på en m42b18 motor som jeg aaaldri fikk til å ga opp flere ganger har bilen nå stått stille i garasje i snart 2(!) år.....

Så fant jeg ut får litt siden att jeg skulle glemme den motoren å helder sette i m10b18 motoren igjenn å få skilter på den så jeg eeendeli får kjørt E30 igjenn:D

Bedre det enn at den bare står stille å støver nede..

Etter å ha satt motoren nedi, kjinna jeg tre ganger å hjalp til med litt startgass, så brumma den med en gang:D

Men den jikk ikke på tomgang pga falskluft ved forgasseren.

Jås her på forumet hadde en weber forgasser liggende til m10 fra e21 som jeg fikk prøve, å den gikk strålende:) Måtte også bytte innsugsmanifolden for att gasser skulle passe.

Weber 36DCD14 heter forgasseren, noen som har noe info om denne??

Etter å ha stått en stund har det blitt en oljelekasje nederst på registerdekselet, mellom dekselet og bunnpanne. Så holder nå på å skifte alle pakninger på registerdeksel, bunnpanne og vasspumpe.

Siden jeg skal bjynde på skule igjenn til høsten så kommer nåkk denne motoren til å sitte her en go stund:) Så får jeg helder ta nye prosjekt med den når jeg er ferdi med skule, om jeg fårtsatt har den.. Har hatt bilen i 5år nå, så tror det blir noe vanskelig å selge den..

Til slutt noen bilder!

nyeforgassar.jpg

Adapter til orginalt luftfilter

nyeforgassarogpakningar4.jpg

nyeforgassarogpakningar5.jpg

Gammel gasser

nyeforgassarogpakningar7.jpg

nyeforgassarogpakningar8.jpg

nyeforgassarogpakningar10.jpg

nyeforgassarogpakningar18.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du blåser nytt liv i bilen, synd du ikke fikk til ISmotoren da :/

Slet med den...var elektrisk problem som jeg aldri fant ut av..

Men fikk iver igjenn når gamlemotoren startet lett:)

Har nå fått ihop registerdeksel, bunnpanne og resten av motoren igjenn så nå nermer det seg prøvetur:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk vel som en rakett med weberen??...;)

HOHO! Som en kuule!:D..

2 år siden jeg kjørte den med orginalforgasser da, men tror ikke det var alt får store forskjellen..:)

Men motoren funker vertfall som den skal nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Har tenkt å skilte bilen til vårs å bruke den som "skolebil", vertfall så lenge det ikke er glatt på veiene..så da får m10 vere m10 så lenge:)

I den anledning må bilen pyntest litt på synst jeg. Så med fristelser på ebay har jeg gått til innkjøp av JOM justerbart og flott eksemplar av startec baklykter:)

Har fåt monter begge deler og fornøyd med resultatet, men skulle gjerne hatt den litt laver, muli noen senkeskåler hadde gjort susen.

Måtte ha 51mm fjerben for å montere JOM senkesettet, så desse fikk jeg syreduppet og pulverlakert før montering.

Videre planer tar jeg som det kommer, har lyst å prøve meg med nye felger, kanskje gå ned til 16".

Bilder av resultatet!

p3ytyl2qtjrd3pihy6ln.jpg

9mdl3x7o88a7a72q9hy4.jpg

sjd3dhdb8wbefw70ly8l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flott ut dette :) Kor det e å kjøre med JOM sette? Mjukt eller? Visst du vil ha den lavare bake so bere droppa du justeringa dær, fe den litt lavare då :D

Takk! Har ikke fått kjørt så mye med de ennå side jeg ikke har skilt på bilen, men virker greit stivt. Må også se nermere på senkesettet fremme...har justert det i bonn, men den er litt høyere på ene siden enn andre...muli fjøra har lagt seg skeivt eller noe..

Justringene bak har jeg ikke en gang opnet..:P veit ikke helt hvordan jeg kan få den ned der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...