Mauro Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Ja, problemer er ved krypekjøring og lignende. I 1. gir ved lavt turtall, så vugger bilen veldig mye. Jeg vet at "slangen" fra luftfilterboksen er veldig "morknet", men kan det ha noe med saken å gjøre? Noen som har en idé? Det er kun ved lave turall i 1. gir. F.eks om jeg bare lar den renne i 1. gir, å gir litt gass, så blir det ugjevnt uansett hvor rolig jeg er med foten. Også om jeg slipper gassen fort, gjynger det. Var ikke slik før. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hvis det er lekkasje på slangen mellom LMM og innsug så vil den gå ujevnt. Prøv å spray litt startgass rundt slangen og se om motoren endrer turtall. I så fall så suger den falskluft et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 høres mest ut som om at gass-spjeldsensoren er gåen hvis bilen er veldig knapp på gassen. men for all del bruk startgass rundt innsuget å hør på motorgangen. endrer motorgangen seg når du sprayer på med startgass så har du falskluft en plass.(ikke bruk for mye startgass pga da kan du faktisk svi stempelringene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 Sjekket pluggene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Sjekket pluggene? Herregud, dumme meg! Er nok VELDIG på tide å bytte plugger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2006 høres mest ut som om at gass-spjeldsensoren er gåen hvis bilen er veldig knapp på gassen. men for all del bruk startgass rundt innsuget å hør på motorgangen. endrer motorgangen seg når du sprayer på med startgass så har du falskluft en plass.(ikke bruk for mye startgass pga da kan du faktisk svi stempelringene Det er altså aldri i fart, men kun ved svært liten fart, altså, kun i 1.gir, men skal prøve å bytte pluggene å den morkna luftslangen, så tror jeg det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 Husk at du får mer gnist jo mer pådrag du har, så er de slitte, er det lite liv ved lite pådrag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvin Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 jeg har samme "problemet", kan gamle plugger også føre til økt forbruk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein Vom Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 Husk at du får mer gnist jo mer pådrag du har, så er de slitte, er det lite liv ved lite pådrag Det er ikke helt korrekt, på tomgang har du lav fyllingsgrad i sylinderen med luft og bensin. Det er "lett" for gnisten å slå over. Ved full gass øker fyllingsgraden i sylinderen og det blir "vannskelig" for gnisten å slå over. Det som da skjer er at det trengs vesentlig høyere spenning for at gnisten slår over. Har strømmen en annen vei å gå vil dette skje ved høyt turtall og ved gass pådrag. Dette tyder på feil ved innsug, som nevnt evt plugg kabler. Treghet i tomgangsstiller er jo også et kjennt problem! Men begynn med enkle og billige ting som plugger og kabler, lmm slange, samt smøre tomg.stiller med evt crc el lign. Lykke til med skruinga i helga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenwang Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 prøv å kopl ut ledningen til kaldstart dysa å se om den fortsatt er sånn ? det var det ivertfall på min når den fuska på lavt turtall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Oktober 14, 2006 Share Skrevet Oktober 14, 2006 Har det samme selv faktisk... Må vel ta en sjekk på plugger og slikt, eller dvs la forhandler ta seg av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet Oktober 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2006 Husk at du får mer gnist jo mer pådrag du har, så er de slitte, er det lite liv ved lite pådrag Det er ikke helt korrekt, på tomgang har du lav fyllingsgrad i sylinderen med luft og bensin. Det er "lett" for gnisten å slå over. Ved full gass øker fyllingsgraden i sylinderen og det blir "vannskelig" for gnisten å slå over. Det som da skjer er at det trengs vesentlig høyere spenning for at gnisten slår over. Har strømmen en annen vei å gå vil dette skje ved høyt turtall og ved gass pådrag. Dette tyder på feil ved innsug, som nevnt evt plugg kabler. Treghet i tomgangsstiller er jo også et kjennt problem! Men begynn med enkle og billige ting som plugger og kabler, lmm slange, samt smøre tomg.stiller med evt crc el lign. Lykke til med skruinga i helga Ligger helt rolig på tomgang da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
? Skrevet Oktober 15, 2006 Share Skrevet Oktober 15, 2006 det kan ikke ha noe med at bensinkuttet begynner og komme? dvs helt normalt. rart det KUN skjer på førstegir:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet Oktober 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2006 det kan ikke ha noe med at bensinkuttet begynner og komme? dvs helt normalt.rart det KUN skjer på førstegir:P Det er kun første giret som går tregest nok, å den har nok krefter til å "gjynge". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå