Gå til innhold

Går ugjevnt i 1.gir ved lavt turtall.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, problemer er ved krypekjøring og lignende. I 1. gir ved lavt turtall, så vugger bilen veldig mye. Jeg vet at "slangen" fra luftfilterboksen er veldig "morknet", men kan det ha noe med saken å gjøre?

Noen som har en idé?

Det er kun ved lave turall i 1. gir. F.eks om jeg bare lar den renne i 1. gir, å gir litt gass, så blir det ugjevnt uansett hvor rolig jeg er med foten. Også om jeg slipper gassen fort, gjynger det. Var ikke slik før.

Takker for svar.

Skrevet

Hvis det er lekkasje på slangen mellom LMM og innsug så vil den gå ujevnt. Prøv å spray litt startgass rundt slangen og se om motoren endrer turtall. I så fall så suger den falskluft et sted.

Skrevet

høres mest ut som om at gass-spjeldsensoren er gåen hvis bilen er veldig knapp på gassen. men for all del bruk startgass rundt innsuget å hør på motorgangen. endrer motorgangen seg når du sprayer på med startgass så har du falskluft en plass.(ikke bruk for mye startgass pga da kan du faktisk svi stempelringene

Skrevet
høres mest ut som om at gass-spjeldsensoren er gåen hvis bilen er veldig knapp på gassen. men for all del bruk startgass rundt innsuget å hør på motorgangen. endrer motorgangen seg når du sprayer på med startgass så har du falskluft en plass.(ikke bruk for mye startgass pga da kan du faktisk svi stempelringene

Det er altså aldri i fart, men kun ved svært liten fart, altså, kun i 1.gir, men skal prøve å bytte pluggene å den morkna luftslangen, så tror jeg det ordner seg :)

Skrevet
Husk at du får mer gnist jo mer pådrag du har, så er de slitte, er det lite liv ved lite pådrag :)

Det er ikke helt korrekt, på tomgang har du lav fyllingsgrad i sylinderen med luft og bensin. Det er "lett" for gnisten å slå over.

Ved full gass øker fyllingsgraden i sylinderen og det blir "vannskelig" for gnisten å slå over. Det som da skjer er at det trengs vesentlig høyere spenning for at gnisten slår over. Har strømmen en annen vei å gå vil dette skje ved høyt turtall og ved gass pådrag.

Dette tyder på feil ved innsug, som nevnt evt plugg kabler.

Treghet i tomgangsstiller er jo også et kjennt problem!

Men begynn med enkle og billige ting som plugger og kabler, lmm slange, samt smøre tomg.stiller med evt crc el lign.

Lykke til med skruinga i helga :weirdwalkingthing:

Skrevet
Husk at du får mer gnist jo mer pådrag du har, så er de slitte, er det lite liv ved lite pådrag :)

Det er ikke helt korrekt, på tomgang har du lav fyllingsgrad i sylinderen med luft og bensin. Det er "lett" for gnisten å slå over.

Ved full gass øker fyllingsgraden i sylinderen og det blir "vannskelig" for gnisten å slå over. Det som da skjer er at det trengs vesentlig høyere spenning for at gnisten slår over. Har strømmen en annen vei å gå vil dette skje ved høyt turtall og ved gass pådrag.

Dette tyder på feil ved innsug, som nevnt evt plugg kabler.

Treghet i tomgangsstiller er jo også et kjennt problem!

Men begynn med enkle og billige ting som plugger og kabler, lmm slange, samt smøre tomg.stiller med evt crc el lign.

Lykke til med skruinga i helga :weirdwalkingthing:

Ligger helt rolig på tomgang da.

Skrevet

det kan ikke ha noe med at bensinkuttet begynner og komme? dvs helt normalt.

rart det KUN skjer på førstegir:P

Skrevet
det kan ikke ha noe med at bensinkuttet begynner og komme? dvs helt normalt.

rart det KUN skjer på førstegir:P

Det er kun første giret som går tregest nok, å den har nok krefter til å "gjynge".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...