Anni85 Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 skal kjøpe nye dekk. lurte litt på falken. har ikke vært borti dette merket før. vet faktisk ingen ting om falken, bortsett fra at det kommer fra japan. selgeren i dekk butikken sier det er bra dekk. noen som har erfaring med falken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Jeg kjører falken i 225/45-16 og 225/35-18 på mine biler, og har så langt vært fornøyd. Fungerer veldig bra til vanlig kjøring, og det virker som de er ganske så slitesterke. Til aktiv kjøring (bane), så blir de litt fort myke pga mye mønster. Dekkene er ganske billige, så jeg syntest man får mye for pengene. En annen billigvariant som jeg har vært fornøyd med er Kumho. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Kjører på Falken FK451 225/40-18, og er godt fornøyd. Har ikke vært på bane med de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Kjører på Falken FK451 225/40-18, og er godt fornøyd. Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Min erfaring er ikke positive med Falken (FK451). De er vertfall ikke slitesterke. Skal aldri mer ha Falken! Ett tips: Sjekk slitestyrkeindeksen som står trykt på dekket når du kjøper dekk. Det står som "treadwear" og så et tall. Jo høyere tall dess høyere slitestyrke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Jeg kan si med hånda på hjertet at aldri skal noen biler jeg har eller besitter inneha Falken dekk! FK-451 dekkene var borte på ett knips, og dette var ikke snakk om sporty kjøring engang. Bortkasta penger. Dette var på E36 coupe. Så kjøpte jeg Toyo Proxies forsterkede, noe av samme pris som dekkene over, og disse dekkene er helt RÅE! Dem har blitt pisket på bane, samt at jeg kjører 15 mil pr dag med dem, jeg er ikke i tvil, dette er DEKK! Ellers kan jeg anbefale Marangoni Zeta dekkene som er i samme klasse som Toyo, kjørte 4 sesonger på ett sett med Marangoni Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Jeg har bare kjørt med dekkene drøye 5000 km, men det var ned til Tyskland og en god del kjøring på Nürburgring, en helg på Våler og 6-7 runder på Rudskogen på Bimmerstreffet. Dekkene så nesten ut som nye når jeg solgte bilen dekkene satt på, så syntest det høres rart ut at slitestyrken skal være så dårlig..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Jeg tror dekkene varierer en god del fra bil merke til bilmerke og modell. Jeg glemte å sette inn i mitt forrige innlegg at jeg har en kamerat som hadde Falken 451 på sin 200SX, han var veldig fornøyd. Men var på hans varme anbefaling at jeg kjøpte Falken også he he. Det funka rett å slett elendig på min E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Har tilbakelagt ca. 1000 mil på mine FK451 nå, og det har blitt veldig lite slitasje... Aktiv kjøring og litt grøftegraving, men med korrekt hjulstilling holder disse dekkene en god stund. Det er min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 På min gamle Bmw hadde jeg FALKEN dekk, synes de ble slitt ganske fort, kontra andre merker jeg har hatt. Så det blir lenge til FALKEN dekk kommer på en av mine biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hadde Falken FK451 på bilen før, var godt fornøyd med dem! Så trengte jeg 2nye dekk og ble anbefalt av selger å kjøpe continental contisport(eller noe slikt) siden Falken var ELENDIG! Vel, har bare 1 ting å si til den selgeren; PISS MÆ I ØRE! Når jeg nå med min 520i som da ikke er verdens sprekeste bil prøver å dra running i rundkjøring går det kun rett forover(dette gikk uten problemer før med samme bakdekkene). Så kan med hånden på de edleste deler at jeg aldri noen gang skal kjøpe continental sommerdekk!(vinterdekkene er dritbra ) Men det er nå min erfaring med dekk i 235/40-18 dimmensjon.. Og syntes ikke Falkendekkene slites fort heller, det året jeg kjørte minsket mønsterdybden ca 2mm, klarte å slite ut ett sett med helt nye fremklosser på godt under den tiden. Så var inspirerende kjøring også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå