Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått rust på bremserørene mine bak, skal skifte disse på mandag og lurte på om noen kunne hjelpe meg på følgende:

- spreng skisse på overgang fra bremserør til slange forran/bak.

- hvilken type bremsevæske skal jeg bruke :?:

Skrevet

angående bremserør! vist du ikke har jort dette før eller ikke har peiling på ka du håller på med så anbefaler ejg at du selger bilen eller leverer den inn på verksted!

jeg begynner fan mæ å bli litt skræmt over ka folk håller på me! helt utrulig ka som e ute på veien e d rart liv går tapt...

angående bremseveske er d dot 4 du skal bruke :) spiller ingen rolle om den kommer fra esso eller shell eller statoil :):)

Skrevet

Høres ikke ut som om du har vært borti bremserør før, så kan gi deg noen kjappe tips..

Det er VELDIG viktig å få en BEIN flens! Når du skal flense, lar du ca 3mm av bremserøret stå igjen til å lage flensen av. Nå bruker ikke bmw dette, men på noen biler er det dobbel flens, dvs en flens innover også på slike biler er det VELDIG viktig å få med seg begge flensene ellers lekker det..

Ellers kan det være lurt etter å ha skiftet bremserøret og sette seg inn i bilen å holde HARDT trykk på pedalen, i reglene heter det at pedalen skal klare ett trykk på hvertfall 100kg(som veiledning klarte en kompis på normal størrelse å presse 186kg med begge beina..). Få en kompis til å se i skjøten om det lekker.. Hvis det ikke lekker er det gydd;):)

Skrevet

en325ic: har du en dårlig dag i dag? Hva er det som er så galt med at koktolv lurer på disse tingene? Det er ikke opp til deg å avgjøre om folk her på forumet er kompente til å skru på sin egen bil! Ikke ødlegg den gode og positive holdningen som er ganske unik på dette forumet.

Koktolv: Ta en tur ned på biltama eller en annen plass der de har Haynes bøkene, kjøp deg en slik bok og les litt i den anng. utskifting av bremser.

Ellers er WWW.REALOEM.COM en god start på letingen etter en spreng-diagram over bremserørkoblingene du lurer på.

Velkommen til forumet forresten! =)

Skrevet

Takker for tips og kommentarer!

Når det gjelder 325ci sine kommentarer kan jeg betrygge dere med at jeg har skiftet bremserør tidligere men ikke på BMW så jeg ønsket bare å vite dimensjonen på overgangen fra rør til slange...

Selv er jeg mer skremt av prisene til bilverkstedene og kvaliteten på arbeidet mange utfører, når man gjør jobben selv hvet man i det minste hva som er gjort og ikke.

Ellers takker jeg for svar og kommentarer.

8)

Skrevet

Bruker bremserørnipler fra Wurth passende MB,BMW osv, for dobbeltkonet flens.

Skrur de på med 10 mm nøkkel, men finnes i 11 mm også.

Er du usikker kan det lønne seg å dra på et bilutstyrsfirma,butikk,Bmw osv og spørre etter niplene som passer til de bremseslangene de finner på skiltnr ditt.

Evt skru av en nippel,kapp røret og ta den med deg...

Er ikke noen stor sak, men viktig...

Pass på å få det tett, når du har skrudd nippelen helt til skrur du enda litt :D

Pass på at slangen ikke blir vridd og at røret ikke har sjanse til å komme borti noe...

Og så sjekker du etter tegn til lekkasje...

Lykke til :D

Skrevet
Takker for tips og kommentarer!

Når det gjelder 325ci sine kommentarer kan jeg betrygge dere med at jeg har skiftet bremserør tidligere men ikke på BMW så jeg ønsket bare å vite dimensjonen på overgangen fra rør til slange...

Selv er jeg mer skremt av prisene til bilverkstedene og kvaliteten på arbeidet mange utfører, når man gjør jobben selv hvet man i det minste hva som er gjort og ikke.

Ellers takker jeg for svar og kommentarer.

8)

hehe :D ja men da e d jo bare pis off kake :D er sant at jør man d sjøl så vet man at d bir jort rett, men er en fårdell at man vet ka man håller på me :D hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...