Gå til innhold

Spørsmål ang. Senkesett


BMW 2002 Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er den vanligste senkingen til E-36? Har en bil nå som jeg syntes er skrekkelig lav, alt for lav i henhold til min smak :? Kan liksom ikke kjøre ut fra parkeringsplasser som passere nedsenking i fortau uten at den skraper nedi, i tillegg til at den subber bake når jeg kjører hårdt eller har 1 person baki. Kan ikke ha to stk bak engang :(

Så jeg ber nå om et råd til noe bra som ikke koster shorta og som fortsatt gjør bilen kjørende på dårlig brøytede nordnorske veier :)

Har IKKE tenkt å brøyte veien gratis :P

Gjærne linker til noen sider som har bredt utvalg.

Kan prøve å skaffe bilder av hvordan det ser ut nå om noen ønsker, om det er mulig å bestemme hvilken senking det er utifra det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg senket min bil med 40mm senke fjærer foran og hadde orginal fjærer bak. dette syns jeg både så bra ut og var meget bekvemt å kjøre med. det ville sikkert være mere optimalt for kjøre egenskapene å ha senke fjærer bak også så jeg anbefaler at du finner et senkesett som senker ca 40mm foran og 20mm bak. dette fordi at jeg ikke syns e36 er pen med lik senking forran og bak siden hjulbuene bak er så mye lavere en foran. skulle du likevel være interesert i å senke bilen 40/40 så har jeg liggende senke fjærer som du kan få kjøpe. di er kun kjørt ca 3000km å ser stort sett ny ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ett H&R 40/10 senkesett på en E36 325i cab en gang, og det senket sånn passe. Bilen ble kjørbar og hadde ingen problemer med verken subbing eller fartsdumper. Du bør nok holde deg til maks 40mm senking om du skal ha en bil som er rimelig komfortabel og ikke mister fremkomligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...