Gå til innhold

Spilleren slo seg av og vil ikke på igjen. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat satt inn nye høyttalere inni bilen. Jeg slo på musikken etter disse var montert, også skulle jeg bare sjekke noe på den ene høyttaleren mens musikken sto på, så kom jeg borti noe metall med magneten eller kontaktene eller noe sånt, og da slo spilleren seg av og ville ikke på igjen. Da tenkte jeg med en gang at nå har sikringen gått. Så jeg tok ut spilleren, men sikringen er like hel (10A sikring). Så jeg lurer da på hva som kan være galt med den og hvor mye det koster å fikse dette?

Når spilleren var plugget i og ville ikke slå seg på, så tok jeg av fremste delen der (display og knapper og sånt der som kan vippes ut med en bryter), og da lyste lyset inni der som før, så den får jo strøm...

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fikset. Det jeg gjorde var å ta ut radio sikringen, også se på den (den var hel og fin), sette den nedi igjen og plugge til spilleren også fungerte den igjen, hehe. Skikkelig rart...

Men har nå et problem til da. Har fått ny forsterker i dag (Pioneer GM-7100). Har koblet til alle ledninger og alt (jeg vet at alle er riktige, fordi de fungerte på forrige forsterker), men jeg får ikke noe lyd i subwooferne. Strømkabelen min er veldig liten, så kan det ha noe med saken å gjøre? Vifta på forsterkeren går og det lyser blått. Men kan jo hende den gir nok strøm til vifte og det blå lyset, men ikke nok til forsterkeren. Har en strømkabel som jeg kjøpte som egentlig er beregnet for 500w forsterker, mens denne er 800w, men får se om den er bedre. Hvor tykk strømkabel trenger jeg egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått forsterkeren til å fungere. Jeg måtte bare skru fast ledningene drit hardt. Også har jeg byttet ut strømledningen og jordingsledningen med en på 6mm2. Ble ikke noe bedre effekt av å bytte fra den som var der (2mm2 eller noe sånt). Men nå har jeg hvertfall den. Forsterkeren fungerer veldig bra. Bassen er skikkelig bra, men da de testet ut denne subwooferen (sony xplod 12") på torshov for meg, så var det mye mer bass. Da rørte den skikkelig på seg, mens på meg så rører den bare så vidt på seg. Kan det være at forsterkeren er feil innstilt eller rett og slett for svak forsterker? De brukte en Pioneer 2000w med 1000w RMS da de testet den ut for meg. 4 kanaler eller noe sånt. Kostet 8000kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nok noe med forsterkeren å gjøre ja. men, 6mm2 bare? syns det hørtes veldig tynt ut

Jeg spurte på bilforumet og her om den forsterkeren jeg har kjøpt holder til to stk 12" Sony Xplod, og da sa de at den gjorde det. Jeg har nå en Sony Xplod og en dårlig 12" Gas subwoofer, så den burde jo holde.

Ja, 6mm2 er vel egentlig veldig tynt, men det holder visst... Eller hvordan merker jeg at det er for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...