Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nå kjørt endel etter montering av 745 turbogreier på 735en min, sliter med litt tenningsbank. noen som vet hvordan fortenninga fungerer på en e32 735?? regner med at det er en slags mekanisme der som øker fortenninga i takt med turtallet... og om en 745 fordeler vil passe over så har vel den mindre fortenning for å motvirke tenningsbank på den som er turbomotor i utgangspunktet? har kun teorier men må høre fra noen som vet 8)

Skrevet

Tenninga blir vel justert elektronisk. M106 motoren har i to bankesensorer og en pickup på plugg kabel 1 for å justere ned tenninga hvis en får tenningsbank. Kjører du med orginalt 735 innsprut?

Hvis det er orginalt 735 innsprut du har så må du vel bare bruke en tenningsforskyver.

Skrevet

m30b35 tror jeg motoren min heter, stemmer det at det er en slik føler på pluggkabelen ja.. :) men blir den faktisk elektronisk justert på en 87 mod altså? ingen snarveier for å få tona ned tenninga som noen vet? tenningsforskyver er vel lurt det,men hadde ikke planlagt ørti tusen til akkurat nå hehe :D

Skrevet

ingen mulighet for å nappe ut en kontakt for å nøytralisere denne funksjonen ? hadde vært ok å prøvd med flat tenningskurve og sett om det fungerte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...