Motor Skrevet Oktober 13, 2006 Skrevet Oktober 13, 2006 har nå kjørt endel etter montering av 745 turbogreier på 735en min, sliter med litt tenningsbank. noen som vet hvordan fortenninga fungerer på en e32 735?? regner med at det er en slags mekanisme der som øker fortenninga i takt med turtallet... og om en 745 fordeler vil passe over så har vel den mindre fortenning for å motvirke tenningsbank på den som er turbomotor i utgangspunktet? har kun teorier men må høre fra noen som vet
Motor Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2006 ingen som vet slike ting her inne? Noen som vethvor jeg kan hendvende meg a?
bmw pat Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Tenninga blir vel justert elektronisk. M106 motoren har i to bankesensorer og en pickup på plugg kabel 1 for å justere ned tenninga hvis en får tenningsbank. Kjører du med orginalt 735 innsprut? Hvis det er orginalt 735 innsprut du har så må du vel bare bruke en tenningsforskyver.
Motor Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2006 m30b35 tror jeg motoren min heter, stemmer det at det er en slik føler på pluggkabelen ja.. men blir den faktisk elektronisk justert på en 87 mod altså? ingen snarveier for å få tona ned tenninga som noen vet? tenningsforskyver er vel lurt det,men hadde ikke planlagt ørti tusen til akkurat nå hehe
bmw pat Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Det er nok motronic'en som styrer tenninga ja. Går jo an å programere den orginale hjernen, men blir vel en del mer kostbart enn andre løsninger.
Motor Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2006 ingen mulighet for å nappe ut en kontakt for å nøytralisere denne funksjonen ? hadde vært ok å prøvd med flat tenningskurve og sett om det fungerte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå