Sevenord Skrevet Oktober 15, 2006 Skrevet Oktober 15, 2006 Nei jeg vet ikke hvorfor, men det har vel kanskje med at den puster lettere, men for å få noe igjen for det så måtte det omprogrameres(for at motoren er programmert for akkurat den motstanden, dvs at den blir som en flaskehals).. Meneh, jeg har ivertfall også troen på at man merker forskjell uansett
Ballder Skrevet Oktober 15, 2006 Skrevet Oktober 15, 2006 Hører forskjell gjør dem hvertfall ikke! Kjørte uten noen år jeg. Lyden forrandrer seg noe. Dette var på en m20b25, om du ikke tjener noen hk på det så tjener du på vekten denne har. Fikset min på svendsenseksos 1500kr og da laget dem til nye flenser på den. så jeg bare satte den tilbake på neste eu kontroll. Gjorde eksakt det samme med min 325 95 mod. 2 kat'r på den. 2 lapper på Svendsen for samme løsning. Tønsberg for ca 3 år siden. Ble annerledes lyd ja. Har homo kasse (automat) så lyden ble egentlig ikke vakker. Høres mer ut som om man brekker seg etter en stor slurk med dårlig konjakk når man kjører pent. Merket heller ikke den store forskjellen, men forskjell ble det.
Tiller Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2006 Silk som jeg merket på min, var at bunndraget ble bittelitt dårligere med den ble merkbart bedre på høyere turtall(over 4500).Og nesten alle biler klarer avgasstest uten katalysator, med mindre man bruker forhøyet tomgang.. Hvordan ble lyden i din etter du fjernet katen? Brukte du da org.potte?
B.E.E. Skrevet Oktober 16, 2006 Skrevet Oktober 16, 2006 Jeg fjernet innmaten i katalysatoren på min E-36 320. Bilen bråkte jo en god del da, men effekten lot vente på seg...har forresten hele katalysatoren med innmaten fjernet klar til montering hvis noen trenger...
cornelius Skrevet Oktober 16, 2006 Skrevet Oktober 16, 2006 har hatt flere biler med kat org, og aldri fått anmerkning på pkk for manglende kat.. hadde en e36 som fikk feil på org eksosanlegge på pkk (rustet) satt på effektanlegg u/kat å gikk fint igjenom
Hedfelt Skrevet Oktober 16, 2006 Skrevet Oktober 16, 2006 det er vel ikke lov å fjerne katalysatoren på biler som er eldre enn 89mod vel? Eller tar jeg feil? Noen som vet om dette stemmer?
Tiller Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2006 Det er ikke lov. Hørte med svendsen eksos idag om div ting. De sa at de kun lager eksosrør til å bytte ut katten med men de monterer det ikke, det må du gjøre selv.
en325ic Skrevet Oktober 16, 2006 Skrevet Oktober 16, 2006 hmm har ik fått anmerking på min bil. har aldri hatt katt på den var ikkke d på den når æ kjøpte biln, men fikk den me heldigvis! men avgassen har d heller ikke vært noe problem med! er bare å bytte tennplugger før eu kontroll da blir d bra =)=) hehe og at tenninga er ellers i orden!! no problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå