Bimmerlars Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Kokte sammen en motor i natt, da jeg ikke hadde så veldig mye annet å gjøre. Hva vil dere gjette på at effekten ville havnet på? Varve 8500 rpm M20 2,7l Blokk: - Borre og hone blokka (Oslo Sylinder Service) - Legge pianotråd rundt sylindra (Oslo Sylinder Service) - Balansert smidd diesel/eta veiv - Høykomp stempler fra JE. 12,0:1 i komp - Smidde eagle råder (www.pure-pf.com) Topp: - 304 grader Schrick kamaksel (www.koed.dk) - Racingventilfjærer og alu retainers (www.pure-pf.com) - Billettfreste ventilløftere (www.pure-pf.com) - Sende topp til EBB for proff-porting samt sveising av vannkanaler Innsug: - Individuelle gasspjeld fra Dbilas (www.koed.dk) Gir/Clutch: - Sachs 618 trykkplate og 4-puk sinter lamell (www.pure-pf.com) - Letta svinghjul - Orginal Getrag 325 kasse Eksos: - Grenrør og X-rør (www.koed.dk) Motorstyring: - Autronic SM4 datasprut (www.pure-pf.com) - Orginal tenning Diverse: - ARP rammelagerbolter og topplokksbolter (www.pure-pf.com) - Nye veiv og rådelager, simringer, pakninger, ventiltetninger og styringer, slipe ventilseter og ventiler, ny org. toppakning, ny oljepumpe, ny regreim og nytt strammehjul
propan Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Overkill... for mye kr for rundt 250-260 hk.
propan Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Og du har sikkert 150.000 ekstra på konto til dette eller?
Bimmerlars Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2006 Og du har sikkert 150.000 ekstra på konto til dette eller? Hva snakker du om? Selvfølgelig er det overkill. Ville kosta ca. 100.000 det her
vrossi46 Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 ja de er lov å stusse.. hehe.. tipper 250-290 hk..
Bimmerlars Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2006 Jeg vil tro at en slik motor nærmer seg 300hk. Bäckis fra PPF benka en av sine M20'er uten turbo montert, da fikk han 264hk, og da er jo motoren lavkomp og ingen ting er gjort for å trylle frem NA hester
oddis Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Det var reportasje i enten Total BMW eller Performance BMW om en E30 med M20B25 med nesten klin likt oppsett som du beskriver, individuelle spjeld, høykompstempler osv. 260 hk. Apropos lavkomp. Limmet benket vel S50B30n sin til 309hk (med lavkomp osv om jeg ikke misforsto) Som det ble sagt, det vil bli en formue billigere å handle en S50 med rå orginal N/A effekt. Så koste på den litt. Men morro er det jo selvsagt.
Bimmerlars Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2006 Det var reportasje i enten Total BMW eller Performance BMW om en E30 med M20B25 med nesten klin likt oppsett som du beskriver, individuelle spjeld, høykompstempler osv. 260 hk.Apropos lavkomp. Limmet benket vel S50B30n sin til 309hk (med lavkomp osv om jeg ikke misforsto) Som det ble sagt, det vil bli en formue billigere å handle en S50 med rå orginal N/A effekt. Så koste på den litt. Men morro er det jo selvsagt. Helt enig i det du skriver, men tenk så morro En NA S50 med 400hk er heller ikke å forakte! Bare så synd de er så dyre og vanskelige og få tak i om noe skulle gå alvorlig galt. Men til syvende og sist er nok det det mest fornuftige valget
propan Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 http://www.autopower.se/powerborsen/ann ... ?id=204635
plumbo79 Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Med dette oppsettet mangler man jo bare luft masse måler istede for luft mengdemåler, da slipper man spjeldet. Dritkul tanke
Runar-CSi Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Nja.. her skriver han jo Autronic SM4 da og da er jo luftmengdemålern kasta for lenge sia!
Rogern Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 m20 motor med nærmere 300 hk hadde jo vært drømmen! vrælet fra en m20 tror jeg d er ingen som kan slå. kjenner jo busta på ryggen reiser seg itakt med turtallet hadde jeg hatt penger som gress hadde d nok stått en klin original e30 mtech2 igården med en sykt påkosta m20 under panseret... tror d hadde blitt flere e30'er å da gitt. men blir vell bare med drømmen er jo ikke så verst lyd i en s50 heller da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå