Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kokte sammen en motor i natt, da jeg ikke hadde så veldig mye annet å gjøre. Hva vil dere gjette på at effekten ville havnet på? Varve 8500 rpm

M20 2,7l

Blokk:

- Borre og hone blokka (Oslo Sylinder Service)

- Legge pianotråd rundt sylindra (Oslo Sylinder Service)

- Balansert smidd diesel/eta veiv

- Høykomp stempler fra JE. 12,0:1 i komp

- Smidde eagle råder (www.pure-pf.com)

Topp:

- 304 grader Schrick kamaksel (www.koed.dk)

- Racingventilfjærer og alu retainers (www.pure-pf.com)

- Billettfreste ventilløftere (www.pure-pf.com)

- Sende topp til EBB for proff-porting samt sveising av vannkanaler

Innsug:

- Individuelle gasspjeld fra Dbilas (www.koed.dk)

Gir/Clutch:

- Sachs 618 trykkplate og 4-puk sinter lamell (www.pure-pf.com)

- Letta svinghjul

- Orginal Getrag 325 kasse

Eksos:

- Grenrør og X-rør (www.koed.dk)

Motorstyring:

- Autronic SM4 datasprut (www.pure-pf.com)

- Orginal tenning

Diverse:

- ARP rammelagerbolter og topplokksbolter (www.pure-pf.com)

- Nye veiv og rådelager, simringer, pakninger, ventiltetninger og styringer, slipe ventilseter og ventiler, ny org. toppakning, ny oljepumpe, ny regreim og nytt strammehjul

Skrevet

Jeg vil tro at en slik motor nærmer seg 300hk. Bäckis fra PPF benka en av sine M20'er uten turbo montert, da fikk han 264hk, og da er jo motoren lavkomp og ingen ting er gjort for å trylle frem NA hester

Skrevet

Det var reportasje i enten Total BMW eller Performance BMW om en E30 med M20B25 med nesten klin likt oppsett som du beskriver, individuelle spjeld, høykompstempler osv. 260 hk.

Apropos lavkomp. Limmet benket vel S50B30n sin til 309hk (med lavkomp osv om jeg ikke misforsto)

Som det ble sagt, det vil bli en formue billigere å handle en S50 med rå orginal N/A effekt. Så koste på den litt. Men morro er det jo selvsagt.

Skrevet
Det var reportasje i enten Total BMW eller Performance BMW om en E30 med M20B25 med nesten klin likt oppsett som du beskriver, individuelle spjeld, høykompstempler osv. 260 hk.

Apropos lavkomp. Limmet benket vel S50B30n sin til 309hk (med lavkomp osv om jeg ikke misforsto)

Som det ble sagt, det vil bli en formue billigere å handle en S50 med rå orginal N/A effekt. Så koste på den litt. Men morro er det jo selvsagt.

Helt enig i det du skriver, men tenk så morro :)

En NA S50 med 400hk er heller ikke å forakte! Bare så synd de er så dyre og vanskelige og få tak i om noe skulle gå alvorlig galt. Men til syvende og sist er nok det det mest fornuftige valget :)

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
Skrevet

m20 motor med nærmere 300 hk hadde jo vært drømmen! vrælet fra en m20 tror jeg d er ingen som kan slå. kjenner jo busta på ryggen reiser seg itakt med turtallet 8)

hadde jeg hatt penger som gress hadde d nok stått en klin original e30 mtech2 igården med en sykt påkosta m20 under panseret...

tror d hadde blitt flere e30'er å da gitt.

men blir vell bare med drømmen

er jo ikke så verst lyd i en s50 heller da :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...