Motor Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 har en hjerne med innmontert 400hk og 675nm chip. får jeg et ok bud så ryker det avgårde
sammigun Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Jeg går ut ifra at denne er til 3.5 med Motronic?
Lien Skrevet Oktober 15, 2006 Skrevet Oktober 15, 2006 Hjernene på 745 var forskjellig i 84, 85 og 86. I 84 kom de med 4 chip EPROM, 85 kom de med 2 chip EPROM og i 86 kom de med 1 chip EPROM.
Motor Skrevet Oktober 15, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2006 vet du hva som er hva om du får serienummer på hjernen da? uansett så kan vel hjernene passe overens når du bytter hele driten? ledningsnett og følere på motoren er vel tilsvarende sikkert
Anderslien Skrevet Oktober 16, 2006 Skrevet Oktober 16, 2006 vet du hva som er hva om du får serienummer på hjernen da? uansett så kan vel hjernene passe overens når du bytter hele driten? ledningsnett og følere på motoren er vel tilsvarende sikkert Det vet jeg dessverre ikke.
Motor Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2006 snakket nettopp med en som tydeligvis hadde mye peiling på dette nå i dag, den hjernen jeg har er den som er den absulutt beste. tre siste sifferne slutter med 013. den hjernen er programerbar iseg selv sa han, slik at chipping er unødvendig. man bare omprogramerer den. nå er likevel den jeg har chippet i finnland, men orginalchipp følger med. hadde ikke så mye med årganger å gjøre påstod han da de gikk side om side i produksjon,men den kom på 84 mod for første gang. flere av hjernene må bytte så mye innmat for å kunne chippes opp at det er veldig kostbart men i denne må en ikke bytte en eneste del. ikke vet jeg men får jeg ikke noe for den så kjøper jeg meg heller en 745 for å sette den inn i.
Lien Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 Bare tull. Motronic innsprøytning kom i 84 (som sagt), men hjernene for alle tre årene har tre forskjellige serienummer, og alle har forskjellig oppbygning. Når han sier at den kan omprogrammeres så er det jo akkurat det du gjør med en chip!
Motor Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2006 ja,84 model når bilen den stod i er produsert etter 9 måned 83. poenget var at du slapp å skifte chip her. de foretrekker at du sender hele hjernen inn og at de programerer den direkte. beste løsning vistnok! er vel programering av hjerner du har drevet med hele livet siden du vet dette bedre enn høvdingene som jobber med dette da eller? ring dem og si at de prater bare tull da
Lien Skrevet Oktober 21, 2006 Skrevet Oktober 21, 2006 ja,84 model når bilen den stod i er produsert etter 9 måned 83. poenget var at du slapp å skifte chip her. de foretrekker at du sender hele hjernen inn og at de programerer den direkte. beste løsning vistnok! er vel programering av hjerner du har drevet med hele livet siden du vet dette bedre enn høvdingene som jobber med dette da eller? ring dem og si at de prater bare tull da Som sagt, dette er bare tull. Har lest meg opp rimelig mye på disse bilene, og hvis de skal kunne omprogrammere hjernen må de skifte ut den ene EPROMEN (Umulig å gjøre direkte, da det ikke er datasprut!). Den originale sier at når bilen oppnår et trykk på 0.7 bar så kutter den tenning/bensin (i tilfelle wastegate tar kvelden), mens den omprogrammerte versjonen fjerner denne sperren, og setter den til 99999, slik at tenning og bensin justerer seg etter turbotrykket på bilen. Da den første Motronic hjernen kom i 84 kom den med fire stykk såkalte 2716 chips, i 85 kom den med tre stk. 2732 chips og i 86 kom den med en stk. 2764 chip. Derfor er det ikke likegyldig hva slags hjerne denne chippen har sittet i, da de forskjellige EPROMENE er bygd opp på totalt forskjellige måter. Var det noe mer du lurte på er det bare sende meg en PM da jeg har masse mer info rundt dette!
sammigun Skrevet Oktober 22, 2006 Skrevet Oktober 22, 2006 Hva er ett ok bud i denne sammenheng, da? Hallo...... Er det ikke bedre å svare en interessert kjøper på ett relevant spørsmål, istede for å diskutere oppbygningen av sentralen? For det er en KOMPLETT 013 styresentral MED montert chip, klar til bruk, det er snakk om her??? Ikke bare chip'en?
Motor Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2006 komplett o13 hjerne det er snakk om her ja,grunnen til at jeg ikke svarer er vel igrunn at jeg er veldi usikker på hva jeg kan forlange for noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå