Gå til innhold

Støtdempere ble forlange etter senking(Løse fjærer)E30


Bmw-Racer
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg 40\40 mm senkefjærer i dag.(Type cobra)men når jeg monterte fram,ble fjæra helt løs.Ser ut som om demperen er ca 40mm for lang.Var kjedelig å sette på orginalt igjen ja :-( Ergo blir vel ikke det godkjent på biltilsynet(Skal ha det godkjent i vognkortet)Hva må jeg gjøre nå?Må jeg ha nye kortere dempere rundt om?Vis det blir slik høres det dyrt ut.Noen som har tips i denne saken.Alle svar motas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales korte dempere ved senk 40 mm eller mer, har cobra fjærer selv med korte cobra dempere (40/30), og det hadde ikke gått med org dempere... (E34)

Derimot brukte jeg "billige" Gabriel oljedempere på E30 jeg hadde med 40 senk uten problemer (både Jamex og H&R)...

Dempere er det du har da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de fra biltema kortere?Prøvde å montere fjæren bak i dag,men samme som fram ca 40mm for lang demper.Pussig:Jeg målte bilen i garasjen,å før jeg senket(Kun venstre side fram)ble den 95mm lavere.På tuv papiret står det 40mm,åssen er det mulig?Før jeg senket var bilen(Fra dekket til hjulbuen 130mm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cobra mener jeg oppgir reell senking i forhold til mange andre produsenter...

Med de korte demperne deres som har dobble gassrør passer fjærene knallgodt når du får bygd opp trykket (ca 2-3uker).

Men skjønner ikke helt hvorfor du ikke får demperne dine til å passe...

Får du ikke presset dem mer sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...