Bmw-Racer Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Kjøpte meg 40\40 mm senkefjærer i dag.(Type cobra)men når jeg monterte fram,ble fjæra helt løs.Ser ut som om demperen er ca 40mm for lang.Var kjedelig å sette på orginalt igjen ja Ergo blir vel ikke det godkjent på biltilsynet(Skal ha det godkjent i vognkortet)Hva må jeg gjøre nå?Må jeg ha nye kortere dempere rundt om?Vis det blir slik høres det dyrt ut.Noen som har tips i denne saken.Alle svar motas med takk!
Sir Hofstad Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Anbefales korte dempere ved senk 40 mm eller mer, har cobra fjærer selv med korte cobra dempere (40/30), og det hadde ikke gått med org dempere... (E34) Derimot brukte jeg "billige" Gabriel oljedempere på E30 jeg hadde med 40 senk uten problemer (både Jamex og H&R)... Dempere er det du har da?
Bmw-Racer Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2006 Jeg fikk hakeslepp når jeg tok dem ut for å se (Orgonal bmw olje)Hva blir prisen på kortere dempere da?Senket ikke bilen for bedre kjøreegenskaper,Kun for utseende
SeT Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 FK Støddæmpere (løse) https://www.koed.dk/2.1.asp?katstate=nyt&page=1&kattype=e30&menulinkid=41&undermenuid=9
Sir Hofstad Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Som jeg skrev gikk det greit med de billigste Gabriel oljedemperne på min E30, men : http://www.gundersen-sportscar.no tar ca 2650 for racing dempere som er 45mm kortere slaglengde på... Vil anbefale et komplett sett
Bmw-Racer Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2006 Ja komplett er sikkert det likeste Men hva med å dreie ned dem jeg har?Er det låv eller ikke?
Sir Hofstad Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 lov og lov... Er det verdt det med org bmw dempere som er 20 år gamle?
SeT Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Hørt med biltema om de har dempere? Betalte ca 350 per demper til golfen. Det fungerer, men ikkenoe mer enn det.
Bmw-Racer Skrevet Oktober 15, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2006 Er de fra biltema kortere?Prøvde å montere fjæren bak i dag,men samme som fram ca 40mm for lang demper.Pussig:Jeg målte bilen i garasjen,å før jeg senket(Kun venstre side fram)ble den 95mm lavere.På tuv papiret står det 40mm,åssen er det mulig?Før jeg senket var bilen(Fra dekket til hjulbuen 130mm)
Sir Hofstad Skrevet Oktober 15, 2006 Skrevet Oktober 15, 2006 Cobra mener jeg oppgir reell senking i forhold til mange andre produsenter... Med de korte demperne deres som har dobble gassrør passer fjærene knallgodt når du får bygd opp trykket (ca 2-3uker). Men skjønner ikke helt hvorfor du ikke får demperne dine til å passe... Får du ikke presset dem mer sammen?
Bmw-Racer Skrevet Oktober 15, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2006 Når bilen er jekket opp,så faller bakfjæren ut.Ergo ikke godkjent på biltilsyn.Den ble perfekt senket ca 35mm fra dekket til hjulbuen.
Sir Hofstad Skrevet Oktober 15, 2006 Skrevet Oktober 15, 2006 Skulle til å si at du får la vær å jekke Har du økonomi så er det like greit å kjøpe noe ordentlig i stedet for å plages slik... Har vel blitt mye arbeid ekstra til deg og irritasjon, 2600 til så har du et knallgodt sett med TUV papirer...
Bmw-Racer Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2006 Må vel slutte med å jekke opp da Kjøpte kortere dempere i dag(Type FK)så i morgen kveld er bilen på bakkenivå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå