2RE_Racing Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Hei! Svigers har en 520i som det ble skifta olje på. Da den skulle startes etterpå holdt den på å starte. Like etter var kompresjonen HELT borte. Starteren gikk rundt men det var ikke motstand i motoren i det hele tatt. Svigers gikk i tenkeboksen, men fant ikke noe svar på hva som hadde skjedd. Bilen fikk hvile en stund. Start ble provosert frem etterpå med ekstra batteri og hjelpestrøm. Etter hvert kom kompresjonen tilbake og bilen startet. Dette er noen mnd siden, og den har vært helt fin. Her om dagen skulle frontlyktene byttes. Bilen ble kjørt inn i garasjen. Luftfilterboksen ble fjernet. Så i farta at det var noen blader som lå mot gitteret i lmm. LMM ble tatt ut, renset og satt tilbake. Lyktene ble skiftet. Bilen skulle startes deretter, men kompresjonen var på nytt borte! Vi filte batteriet flatt. Start booster ble tømt. Hjelpestrøm ble hentet fra en annen bil. Etter en god del omdreininger startet motoren omsider. Noen som har vært borti dette? Hvorfor kan kompresjonen bli borte sånn plutselig? Er klar over at det er hydrauliske ventiler, men dette har jeg aldri vært borti før på andre biler med tilsvarende system. Noen idèer??? Mvh Tore
Sir Hofstad Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Kan kanskje være mulig hvis det skulle skje at løftere ikke har nok olje til å virke og holder ventil(er) i halvåpen stilling... Evt at de er skikkelig slitt og henger seg. Har aldri hørt om eller opplevd noe slikt annet enn ved regrembrudd. Ikke noe symptomer på at løfterne ikke har trykk ellers?
2RE_Racing Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2006 Takker for svar. Motoren går som en klokke nå. Det gjør den alltid. Bare disse to gangene dette har skjedd at det har vært problemer. Ingen tikking heller når den går.
Sir Hofstad Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Fikk du fulgt med underveis ved startforsøkene? Går an å prøve å rotere motor med håndmakt for å sjekke om den ikke komprimerer ved feks å prøve å dreie på reim el. Noe som kanskje lignet på en motor uten komp var en 12v m20b20 jeg opplevde som hadde slitt startkrans, altså det hørtes ut som den jobbet med motor men hadde ikke gått i inngrep... Det ser du ikke om du sitter inni og prøver å starte. Derfor jeg spurte om du fikk fulgt med foran
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå